- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جمهوری اسلامی جزو ۵ قدرت برتر موشکی دنیاست

دستیار و مشاور وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران هم‎اینک به برکت انقلاب اسلامی پنجمین و یا ششمین قدرت برتر موشکی دنیاست.

خبرگزاری فارس: جمهوری اسلامی جزو 5 قدرت برتر موشکی دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی شمشیری عصر پنجشنبه در یادواره امام خمینی (ره) و شهیدان یوسف‌پور در مسجد جامع ناغان اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی از نظر دفاعی به معنای واقعی کلمه در وضعیت ممتازی قرار دارد.

وی به ناتوانی دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی در جنگ هشت ساله اشاره کرد و افزود: در جنگ هشت ساله ۳۵ کشور به صدام نیروی انسانی داده و آمار کمک‎های آمریکا، فرانسه، روسیه، عربستان، امارات و دیگر کشورها امروز برای ما و همه آشکار و عیان شده است.

شمشیری تصریح کرد: در سال ۵۷ حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار مستشار نظامی خارجی در کشور بود که هر کار تخصصی و حتی نگهداری ساده و تعویض قطعات اولیه تجهیزات نظامی را هم خود بر عهده داشتند.

وی افزود: تنها پنج سال پس از آن یعنی در سال ۶۲ جوانان ما به رهبری امام و با توکل به خدا همان سیستم‎های پیچیده را دقیق‌تر طراحی و تولید کرده و نخستین موشک را به کاظمیه بغداد شلیک کردند.

دستیار وزیر دفاع ادامه داد: حدود ۱۵۰ سال قبل محدوده جغرافیایی کشور ما پنج تا شش برابر محدوده فعلی بود که شاهان بی‌لیاقت و دست‌نشانده در هر درگیری نظامی با بیگانگان بخشی از خاک کشور را از دست ‎می‎دادند اما افتخار جمهوری اسلامی این است که بعد از هشت سال جنگ تحمیلی با همه دنیا اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن باشد.

همرزم شهید زال یوسف‌پور خاطرنشان کرد: تبدیل جمهوری اسلامی به یکی از قدرت‎های برتر دنیا و ذلیل شدن دشمنان و ابرقدرت‎ها در برابر آن نه به واسطه امکانات نظامی بلکه به خاطر تربیت نیروهایی است که با اتکال به قدرت ایمان در مقابل دنیا ایستادند و این همان چیزی است که امروز از آن به نام قدرت نرم یاد می‎کنیم.

وی در ادامه به اشاره به دیگر برکات جنگ هشت ساله افزود: من به طور یقین و قطعی می‎گویم اگر امروز بیداری اسلامی حاصل شده به اعتراف دوست و دشمن از آثار انقلاب اسلامی، رهبری امام و مقام معظم رهبری است.

شمشیری از شهید زال یوسف‌پور به عنوان یکی از ستارگان درخشان جنگ تحمیلی یاد کرد و گفت: او از شهدایی است که به دلیل ویژگی‌های شخصیتی، اخلاقی و تربیتی هرگز یادش فراموش شدنی نیست.

وی ادامه داد: شهید زال یوسف‌پور یکی از بهترین مربیان تاکتیک رزمی بود که در پادگان غدیر اصفهان نیروهای زیادی را تربیت و روانه میدان جنگ کرد.