- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تشکیل خوشه صنعتی و صادراتی خرما در دشتستان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از تشکیل خوشه صنعتی و صادراتی خرما در دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تشکیل خوشه صنعتی و صادراتی خرما در دشتستان

ابوالقاسم محمدزاده امروز در گفت‌وگو با عسلویه نیوز”  اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده و باید برای رشد و توسعه اقتصاد و تقویت واحدهای تولیدی اهتمام ورزیم.

وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های عظیمی چون پارس جنوبی و شمالی و پتروشیمی‌هاست و با توجه به کارخانجات بزرگ استان باید در افزایش کیفیت تولیدات استان اهتمام ورزیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اینکه دشتستان دارای گستردگی خاصی در صنعت است خاطرنشان کرد: وجود بیش از ۷ هزار واحد صنفی نشان دهنده جایگاه ویژه دشتستان در تجارت و بازرگانی است و بیش از ۲۳ اتحادیه صنفی در دشتستان بر کار اصناف نظارت دارند.

محمدزاده بر لزوم مدیریت واردات و توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی از مهم‌ترین راهکارهاست که البته باید در چارچوب قانون و ضابطه‌مند انجام شود.

وی اضافه کرد: توسعه بازار داخلی، فرهنگ‌سازی در بحث مصرف کالای داخلی و بهبود فضای کسب و کار نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در سال تولید ملی مورد توجه مسئولان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت خرما در دشتستان اذعان داشت: خرما از محصولات مهم دشتستان است و بخش عمده‌ای از تولیدات خرمای کشور در این شهرستان است که باید در افزایش کیفیت محصول و تقویت صنایع بسته‌بندی خرما در دشتستان تلاش کنیم.

محمدزاده با اشاره به اینکه راه‌اندازی میز سرمایه‌گذاری خرما در دشتستان در دستور قرار دارد افزود: ارائه تسهیلات لازم برای صادرات خرما از جمله برنامه‌های این اداره است و پیدا کردن بازار مصرف خرما از مهم‌ترین راهکارها در بهبود وضعیت تولیدکنندگان خرما در دشتستان است.

وی یادآور شد: حمایت از تولیدکنندگان خرما در دشتستان در برنامه کاری ما قرار دارد و برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای این مهم انجام داده‌ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از تشکیل خوشه صنعتی و صادراتی خرما در دشتستان خبر داد و افزود: راه‌اندازی این خوشه‌ها از مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری است که با تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت عملیاتی شده است.

محمدزاده همچنین از برپایی کارگاه آموزشی صنایع بسته‌بندی خرما در برازجان خبر داد و گفت: این کارگاه برای آشنایی بیشتر تولیدکنندگان خرما با حضور اساتید برجسته و بین‌المللی روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد در برازجان برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: دکتر ایرانمنش از اساتید برجسته کشور به عنوان مدرس این دوره همکاری دارد و انتظار داریم این دوره موجبات رشد و ارتقای فعالان عرصه خرما را فراهم کند.