- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۲۷ هزار هکتار از اراضی دشتستان زیر کشت نخیلات است

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان گفت: ۲۷ هزار هکتار از اراضی دشتستان زیر کشت نخیلات است.

خبرگزاری فارس: 27 هزار هکتار از اراضی دشتستان زیر کشت نخیلات است

به گزارش “عسلویه نیوز” حسین قیصری بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان جهاد کشاورزی دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای بیشترین میزان سطح زیر کشت کشاورزی در سطح استان است و در سال‌های گذشته شاهد رشد و توسعه کشاورزی در این شهرستان بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس آمار موجود بیش از ۲۷ هزار هکتار از اراضی دشتستان به کشت نخیلات اختصاص دارند و جایگاه دشتستان در تولید خرما غیر قابل انکار است.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار تن خرما در دشتستان تولید شد که امسال با توجه به بهبود وضعیت آبیاری و تمهیدات اندیشیده شده انتظار داریم میزان تولیدات خرما افزایش یابد.

قیصری تصریح کرد: افزایش کیفیت خرما و به ویژه بهبود کیفیت بسته‌بندی محصول خرما از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره است که انتظار داریم با تلاش جهاد کشاورزی استان و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به نتایج ارزشمندی برسیم.

وی اضافه کرد: توسعه صنایع تبدیلی خرما و تلاش برای صادرات خرما از جمله برنامه‌های مسئولان است که بدون تردید نقش مهمی در حل مشکلات معیشتی باغداران و فعالان عرصه خرما دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در عرصه خرما صورت بگیرد، تلاش کشاورزان برای ارتقای سطح کیفیت محصولات تولیدی است که این موضوع می‌تواند عاملی برای افزایش و ارتقای وضعیت کشاورزی در این شهرستان باشد.

قیصری با اشاره به تمهیدات و تسهیلات اندیشیده شده برای توسعه کشاورزی در دشتستان گفت: با تلاش و فعالیت فرماندار و با همکاری همه مسئولان، تسهیلات ویژه‌ای به فعالان کشاورزی در دشتستان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده و بدون تردید کشاورزان در عرصه تولید نقش اساسی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.