- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برپایی کارگاه آموزشی تئاتر در آبپخش

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از برپایی کارگاه آموزشی تئاتر در آبپخش خبر داد.

 

خبرگزاری فارس: برپایی کارگاه آموزشی تئاتر در آبپخش

به گزارش “عسلویه نیوز” محمد نجفی شامگاه شنبه در نشست مسئولان فرهنگی و هنری آبپخش اظهار داشت: گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه امری لازم است و در سال جاری با حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ در این مسیر اهتمام داریم.

وی افزود: هنر تئاتر در آبپخش قدمتی بسیار دارد و هنرمندان این منطقه همواره در عرصه تئاتر درخشش خوبی داشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از برپایی کارگاه آموزشی تئاتر در آبپخش خبر داد و خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی تئاتر با حضور اردشیر محمودی‌فرد، استاد برجسته تئاتر کشور و استان به مدت دو روز با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش تشکیل شد.

نجفی هدف از برگزاری این کارگاه را توجه به مقوله مهم نمایش دانست و تصریح کرد: نگاه تخصصی به حوزه تئاتر اولویت اصلی این اداره است و در همین راستا آموزش تئاتر را از مبحث ریشه‌ای و بنیادین تئاتر یعنی نمایشنامه‌نویسی با حضور افراد صاحب‌نظر استان در این حوزه آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در این کارگاه دو روزه علاقمندان با مباحث مقدماتی و پایه‌ای نمایشنامه‌نویسی آشنا شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: اداره ارشاد آبپخش همواره آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تلاش برای به روی صحنه بردن آثار نمایشی گروه‌های علاقه‌مند اعلام کرده است.

نجفی با اشاره به برنامه‌های ویژه سالگرد ارتحال امام راحل در آبپخش بیان کرد: به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ویژه نامه “اندیشه امام (ره)” در ۱۰ صفحه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش تهیه، طراحی و بین نمازگزاران توزیع شد.

وی یادآور شد: در این ویژه‌نامه به موضوعاتی چون “به روایت تاریخ”، “امام (ره) در سنگر مبارزه”، “قیام ۱۵ خرداد”، “تبعید”، “استمرار مبارزه”، “اوجگیری انقلاب”، “هجرت”، “بازگشت امام (ره) به وطن”، “فراق یاران” و “انتخاب رهبری عالیقدر” پرداخته شده است.

نجفی اذعان کرد: تهیه و توزیع ویژه‌نامه‌های فرهنگی به منظور اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد تا مخاطب در بین رسانه‌های مختلف گزینه‌های بیشتری برای کسب اطلاعات در اختیار داشته باشد.