- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

علی عسگری: بعد از کریمی و مهدوی کیا از همه قدیمی تر هستم

دیروز حمیدرضا علی‌عسگری هم به دفتر هیات فوتبال تهران رفت و قرارداد خود را برای دو سال دیگر با پرسپولیس تمدید کرد.

 

 بازیکن ۲۲ ساله پرسپولیس حالا در عین جوانی یکی از قدیمی‌های سرخ‌ها به حساب می‌آید و خودش هم روی این موضوع تاکید خاصی دارد. علی‌عسگری که اواخر فصل قبل در پست مدافع راست بازی کرد معتقد است اگر در پست اصلی‌اش بازی نکند فوتبالش هرز می‌رود و توانایی‌هایش دیده نمی‌شود.

 

 

 

 چند وقتی تلفن همراهت را جواب نمی‌دادی؟

مسافرت بودم اما الان دو سه روز است که خودم به‌صورت انفرادی در یک باشگاه بدنسازی تمرین می‌کنم.

 

بالاخره قراردادت را هم تمدید کردی؟
بله، الان از هیات فوتبال برمی‌گردم. دوساله تمدید کردم.

 

شرایط مالی هم داشتی؟
من تا حالا ۵ سال در خدمت پرسپولیس بوده‌ام و سال ششمی است که قرار شده برای این تیم بازی کنم. ۵ سال گذشته از نظر مالی جالب نبود. در سه سال دوم، قراردادم که دوباره تمدیدش کردم نسبت به بقیه خیلی پایین‌تر بود در حالی که مدت زمان بازی‌ام زیاد بود. امسال به عنوان بازیکن آزاد مذاکره کردم و خوشحالم که آقای رویانیان شرایطم را درک کردند. یکسری صحبت‌هایی در مورد مبلغ شده بود اما باشگاه اعلام کرد مبالغ پرداختی ما مشخص است. من هم نمی‌دانم باشگاه با بقیه به چه شکل قرارداد بسته است.

 

شرطی در قراردادت نگذاشتی؟
من شرط خاصی نداشتم. مبلغ پیشنهادی‌ام را گفتم، یک مقدارش را پایین آوردند که قبول کردم. من خودم را جزو خانواده پرسپولیس می‌دانم. امسال یکی از قدیمی‌های تیم هستم. به غیر از علی‌آقا و آقامهدی اکثرا سابقه بازیکنان بالا نیست. من از ۱۷ سالگی در پرسپولیس بودم و هر ۵ سال در تیم بزرگسالان بازی کردم. از تمدید قراردادم خیلی خوشحالم و امیدوارم از لحاظ مالی هم قرارداد خوبی بسته باشم.

 

نظرت درباره خریدهای جدید پرسپولیس چیست؟
به نظر من خریدهای‌مان خیلی خوب بوده، بیشتر از این هم خرید کنیم تیم شلوغ می‌شود. نظر شخصی من این است که در بیشتر پست‌ها بازیکن داریم و تنها یک هافبک دفاعی می‌خواهیم که امیدوارم در این پست هم باشگاه با یک خرید خیلی خوب نیاز تیم را رفع کند.

 

برای پست بازی‌ات شرط نگذاشتی؟ مثلا اینکه مدافع راست نباشی؟
ببینید بازیکن وقتی با باشگاه قرارداد می‌بندد رسم نیست که برای باشگاه شرط بگذارد. معمولا در تیم‌ها کمتر این اتفاق می‌افتد اما هر بازیکنی در یک پست خاص کارآیی‌اش بالاتر است و در پست‌های دیگر آن کارآیی را ندارد البته من می‌توانم در چند پست بازی کنم اما راندمانم خیلی پایین می‌آید. حالا شاید همان کارآیی هم برای خیلی از مربیان راضی‌کننده باشد اما خودم راضی نیستم. احساس می‌کنم شرایط فوتبالم با بازی در پست غیرتخصصی خیلی پایین می‌آید البته وقتی مربی می‌خواهد چاره‌ای نیست اما امسال تمام تلاشم را می‌کنم که در پست خودم بازی کنم. با توجه به بازیکنانی که جذب شده‌اند فکر نمی‌کنم لازم باشد در پست دیگری بازی کنم.

 

آینده پرسپولیس را چطور می‌بینی؟
فکر می‌کنم تیم‌مان فوق‌العاده است و اگر خدا کمک کند مدعی قهرمانی هستیم.