- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

محجوب: افزایش قیمت نان سفره ۱۵میلیون ایرانی را تهدید می‌کند

 نماینده مردم تهران درباره افزایش قیمت نان گفت: با وجود آنکه مسئولان تضمین کرده‌اند که یارانه برای نان وجود دارد اما برای افزایش یارانه آن تلاشی نکرده‌اند لذا سفره ۱۵میلیون نفر تهدید می‌شود.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینکه گرانی و تورم در رأس مشکلات کارگران و کشاورزان و اقشار ضعیف قرار دارد، اظهار داشت: همه نمایندگان و مردم در جریان افزایش اجاره بهای مسکن هستند.

محجوب ادامه داد: امروز افزایش قیمت مسکن به گونه‌ای است که باید گفت وای به حال مستأجران و افراد فاقد مسکن که این روزها بی‌کس‌ترین افراد هستند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: با وجود آنکه گرانی صرفاً به موضوع مسکن محدود نمی‌شود اما موضوع مهم‌تر از آن گرانی نان است که جای تأمل خاصی دارد.  

وی یادآور شد: نان اصلی‌ترین خوراک کارگران، کشاورزان و اقشار محروم است‌ لذا باید پرسید مسئولان با چه جسارتی به صورت غیر مستقیم از افزایش قیمت نان دفاع کرده و درباره آن اظهار بی‌تفاوتی می‌کنند.

محجوب تصریح کرد: آیا این دسته از مسئولان از گرسنگی چیزی نمی‌دانند؟ آیا باید فقرا نان خشکیده و غذای گندیده اغنیا را از این به بعد مصرف کنند؟

نماینده مردم تهران گفت: با وجود آنکه مسئولان تضمین کرده‌اند که یارانه برای نان وجود دارد اما برای افزایش یارانه تلاشی نکرده‌اند  لذا باید گفت آنها درد گرسنگان را ندارند و در واقع این امر سفره ۱۵میلیون نفر را تهدید می‌کنند.

وی اظهار داشت: آنها با چه جسارتی افزایش ۳۰درصدی قیمت نان را می‌پذیرند، لذا انتظار بود مجلس به جای مباحث کلی اقتصادی گرانی قیمت نان و مسکن را در دستور کار خود قرار می‌داد. این بی‌توجهی تا کی قرار است ادامه یابد؟

محجوب در خصوص قانون بیمه بیکاری یادآور شد: قانون بیمه بی‌کاری باید هرچه زودتر برای متقضیان عملیاتی شود، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و یکسان‌سازی عیدی و پاداش کارگران و بازنشستگان هم باید هرچه زودتر عملیاتی شود.

محجوب با بیان اینکه “در ارائه پیشنهادات مربوط به قانون کار، رعایت قانون برنامه در مورد حق اعتراض صنفی کارگران باید رعایت شود”، در مورد کارگران پیمانی و قراردادی اظهار داشت: انتظار تصویب طرح‌های قبلی و تصمیمات جدید در مجلس نهم را داریم.

وی در پایان در خصوص تولید ملی، کار و سرمایه ملی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید بتوانیم از کارگر ایرانی حمایت کنیم و این پرچمی است که نباید به زمین گذاشته شود در حالیکه در این سه ماه هیچ اتفاقی در این زمینه واقع نشد.

محجوب گفت: از وزارت کشور انتظار دارم حق مردم جاجرود برای شهر شدن و حق مردم فشم را برای شهرستان شدن اجرایی کند.