کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند حذف می‌شوند
تاريخ ارسال خبر : 11 ژوئن 2014 | ساعت 14:33 | کد خبر: 31503 | sv60 | چاپ این مطلب

” عسلویه نیوز” سخنگوی دولت گفت: هر وقت بررسی داده‌های مردم تمام شود و به این برسیم که کسی مستحق دریافت یارانه نیست، خودمان حذفش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به جاری شدن سیل در استان‌های شمالی کشور و وارد آمدن خسارت به مردم گفت: با ارزیابی اولیه از مناطق خسارت دیده هیأت وزیران تصویب کرد که مبلغ ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات به صورت تسهیلات به استان‌های گلستان و مازندران اختصاص پیدا کند.

نوبخت ادامه داد: از ۵۷ میلیارد تومانی که به استان گلستان اختصاص یافته ۳۲ میلیارد تومان به صورت بلاعوض در جهت اعتبارات بیمه‌ای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه می‌شود و ۲۵ میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات ارزان قیمت به بخش مسکونی و کشاورزی اختصاص داده خواهد شد.

وی افزود: در استان گلستان نیز از ۵۳ میلیارد اختصاص داده شده ۲۱ میلیارد به صورت بلاعوض و ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تفکیک ۶٫۱ میلیارد برای واحدهای مسکونی ۲۵٫۵ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی و دامی اختصاص می‌یابد.

سخنگوی دولت درباره شیوه ارائه تسهیلات به مردم در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: آنچه توزیع می‌شود به این ترتیب است که برای تسهیلات فردی مبلغ ۱۰ میلیون تومان، بازسازی واحدها ۲۵ میلیون و برای کمک در جهت خرید لوازم خانگی ۵ میلیون تومان اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد:‌چون تعدادی از افراد خسارت دیده در سال‌های گذشته بر اثر سیل خسارت دیده بودند و هم اکنون سررسید اقساط آنها آمده است، هیأت وزیران مصوب کرد کلیه بدهی‌ آنها تا سه سال تمدید و تمحیل شود.

وی افزود: جرایم دیرکرد وام این افراد نیز بخشوده می‌شود و البته معاونت برنامه‌ریزی و نظارت رئیس‌جمهور موظف است جرایم دیرکرد را که به وام گیرندگان بخشیده به بانک‌ها پرداخت کند.

سخنگوی دولت همچنین از ماموریت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت رئیس‌جمهور برای برآورد خسارات در جهت آزادسازی حریم جاده‌ها و تجهیز و نوسازی اراضی خسارت دیده خبر داد و افزود: پس از این برآورد نتایج به تصویب  هیأت وزیران خواهد رسید و در واقع ما منتظر نماندیم همه خسارات ارزیابی شود و این کمک موقت و فوری انجام خواهد شد و کارهای زیربنایی برای آنکه مجددا خسارت‌های ناشی از سیل را نداشته باشیم نیز در آینده انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه طی هفته‌های گذشته قیمت برخی کالاها  به صورت غیرمنطقی دارای افزایش بوده و موضع دولت در این زمینه چیست، گفت:‌دولت با هر گونه افزایش غیرمنطقی کالاها و خدمات به بهانه افزایش قیمت سوخت مخالف است به همین جهت دستگاه‌های نظارتی همه این امور را رصد می‌کند.

نوبخت افزود: مقید هستیم از مردم در برابر کسانی که می‌خواهند به هر بهانه‌ای گرانفروشی کنند مقاومت کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره احتمال جایگزینی رحمانی فضلی به جای جنتی در وزارت ارشاد تاکید کرد: این مسئله یک شایعه است.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سؤالی درباره دلیل عدم اعلام نرخ جدید خودرو از سوی شورای رقابت اظهار داشت: شاید اصلا ضرورتی احساس نشود که قیمت جدیدی برای خودرو اعلام شود؛‌دولت معتقد است این مسئله را از صنعت خودرو مطالبه می‌کند که در جهت افزایش کیفیت خودرو خبر دهند نه افزایش سالیانه قیمت.

وی ادامه داد: آنچه به دست دولت می‌رسد این است که ارز مبادله‌ای به خودروسازان اختصاص دهد تا آنها نیز با استفاده از این مسئله قیمت خودرو را کنترل کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برنامه دولت درباره حذف یارانه افراد پردرآمد و نتیجه این مسئله در دولت گفت: هر وقت سخن از حذف یارانه نقدی یا حذف اقشار پردرآمد داشته باشیم این استرس در کم‌درآمدها ایجاد می‌شود.

وی از رسانه‌ها درخواست کرد این موضوع را تکرار نکنند و افزود: ولی موظف هستیم که قانون را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌های دولت با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی باید انجام شود، اظهار داشت: اگر نابحق یارانه کسی را قطع کنیم نفع آن کمتر از آن است که با تامل و بدون عجله این کار را انجام دهیم.

وی همچنین از واریز قبلی یارانه خانواده‌ها از امشب خبر داد و افزود: البته ما وظایف قانونی خود را انجام می‌دهیم و اگر کسی مستحق دریافت یارانه نیست، خودمان حذفش می‌کنیم.

نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره ممنوعیت خرید کالاهای مشابه خارجی توسط دولت گفت: دولت از هر گونه خرید کالاهای مشابه خارجی جلوگیری می‌کند البته سازوکارهای حقوقی این مسئله وجود دارد ولی سازوکارهای نظارتی آن را نیز در آینده خواهیم داشت.

وی ادعای مشاور معنوی اوباما مبنی بر پیام روحانی به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: هر پیام صحبت و موضوعی اگر باشد از سوی رئیس‌جمهور کاملا اطلاع رسانی می‌شود؛ البته این موضوع لزومی ندارد و در عرصه مبارزه با ۱+۵ که ما در حال مذاکره با آنها هستیم یکی از این کشورها آمریکاست.

وی تاکید کرد: هر موضوعی باشد ما آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای برخی مجوز حضور در جشن ۲۴ خرداد صادر نشده گفت: من از این موضوع بی خبر و بی تقصیرم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ