- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بازتاب ممنوعیت حضور زنان ایران در سینماهای پخش مسابقات فوتبال در رسانه های خارجی

خبر ممنوعیت حضور زنان در سینماهای محل اکران مسابقات فوتبال یورو در رسانه های خارجی بازتاب داشت.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری آلمان در گزارشی نوشت: مقامات ایران مانع از حضور زنان در اماکن عمومی ویژه پخش مسابقات فوتبال جام اروپا ۲۰۱۲ شدند.

این گزارش اضافه می کند: بسیاری از سالن های سینما در تهران مسابقات فوتبال جام اروپا را که در لهستان و اوکراین برگزار می شود پخش می کنند. همه مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۲ از تلویزیون دولتی ایران پخش مستقیم می شود.

روزنامه المصریون چاپ قاهره هم با بازتاب این خبر نوشت: بهمن کارگر سخنگوی پلیس ایران گفته است زنان اجازه ورود به این مکان ها را ندارند زیرا تماشاگران مرد در زمان پخش این مسابقات، عبارت های بی ادبانه می گویند و باعث جریحه دار شدن احساسات زنان می شوند. فوتبال پرطرفدارترین ورزش در ایران است و بسیاری از زنان فوتبال می بینند.”


این گزارش اضافه می کند: “به رغم تلاش های بسیار از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران اما همچمنان زنان در ایران از ورود به استادیوم ها منع می شوند.”

خبرگزاری آلمان توضیح داده است: در برخی از مسابقات فوتبال ایران، تماشاگران در استادیوم ها با استفاده از عبارت های بی ادبانه علیه بازیکنان، مربیان و همچنین داور شعار می دهند تا جایی که بعضی وقت ها تلویزیون رسمی هنگام پخش مستقیم مسابقات، مجبور به قطع صدای تماشاگران فوتبال می شود.

در مسابقه فوتبال در ماه آوریل گذشته نیز شعارهای تماشاگران علیه داور مسابقات به اندازه ای زشت بود که داور تصمیم گرفت مسابقه را متوقف کند.