- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی ۵۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس استان بوشهر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از راه‌اندازی ۵۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس استان بوشهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی 500 کتابخانه کلاسی در مدارس استان بوشهر

به گزارش”عسلویه نیوز”علی موحدی بعد از ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی کنگان اظهار داشت: افزایش سطح کیفی برنامه‌های آموزش و پرورش در استان بوشهر با تلاش همه مسئولان انجام شده و انتظار داریم روزبه‌روز این مهم بهبود یابد.

وی افزود: مسئله آموزش و پرورش یک موضوع بسیار مهم است که انتظار داریم با عنایت همه مسئولان به اهداف مورد نظر برسیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه با اشاره به موضوع سند تحول بنیادین به بحث ساماندهی نیروی انسانی در شهرستان کنگان اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه نیروی انسانی، این مدیریت توانسته با استفاده بهینه از نیروهای موجود که به عنوان سرمایه عظیم در این حوزه تعلیم و تربیت هستند، مسیر توسعه و پیشرفت را هموارتر کند.

موحدی همچنین در مورد جذب دانش‌آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز با ارائه گزارشات کارشناسان از تلاش‌های مدیریت کنگان تقدیر کرد و گفت: در این مورد باید از همه ظرفیت‌های موجود چه در حوزه آموزشی و چه در استفاده از نیروهای فرهنگی حداکثر استفاده لازم صورت گیرد و برای تحولات اساسی در این حوزه باید تلاش‌های بیشتر و گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

وی بیان کرد: مصلحت نظام آموزشی کشور ارجحیت دارد و باید به تحقق این سند تحول بنیادین که فرمایشات همه مسئولین به ویژه نگاه عمیق مقام معظم رهبری است جامه عمل بپوشانیم.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس از راه‌اندازی ۵۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس استان بوشهر خبر داد و افزود: در راستای نهضت مطالعه مفید و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ۵۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان راه‌اندازی شده است.

وی از مشارکت پرشور دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری خبر داد و تصریح کرد: بهترین زمینه برای بروز استعدادهای دانش‌آموزان، مسابقات فرهنگی و هنری است که سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۷ رشته در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند و با طی مراحل شهرستانی و استانی، ۵۵ مقام کشوری را برای استان به دست آوردند.

موحدی بیان کرد: باید از همه ظرفیت فرهنگی موجود برای رشد و ارتقای سطح آموزشی در مدارس استفاده کنیم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.