- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مسایل فرهنگی در روستاها مورد غفلت واقع شده است

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: از مسایل فرهنگی در روستاها غفلت شده است.

خبرگزاری فارس: مسایل فرهنگی در روستاها مورد غفلت واقع شده است

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در روستاهای سعدآباد اظهار داشت: توسعه فرهنگ دینی در شهرها و روستاها اهمیت زیادی دارد و به ویژه باید نسبت به افزایش سطح کیفی برنامه‌ها اهتمام ورزیم.

وی افزود: در چند سال اخیر با تلاش مسئولان استان، شاهد رشد کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی هستیم که البته به هیچ وجه کافی نیست و باید تلاش خود را بیشتر و بهتر کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد با تقدیر از همکاری مسئولین ادارات و دهیاران در ارتباط با برگزاری مراسم اعتکاف خاطر نشان کرد: استقبال جوانان از برنامه‌های مذهبی و دینی نشان‌دهنده ایمان بالای جوانان در منطقه است.

جمالی در ادامه بر لزوم رشد و ارتقای برنامه‌های دینی تاکید کرد و اذعان داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های متعدد و مفید در روستاها، مسائل فرهنگی را در آنها تقویت کرده و روستاییان به ویژه جوانان آنها را به سمت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جذب کنیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر مسائل غیر فرهنگی در روستاها افزایش یافته و از مسائل فرهنگی روستاها غفلت شده که باید با برنامه‌ریزی اصولی این معضلات را برطرف کرد.

بخشدار سعدآباد نیز اظهار داشت: در دولت نهم و دهم به مسایل دینی توجه خوبی شده و شاهد رشد معنویات در جامعه هستیم.

غلامرضا وفایی افزود: سعدآباد دارای بافت فرهنگی قوی است و مردم همواره در مراسم مذهبی و برنامه‌های مذهبی پیشقدم هستند که بدون تردید افزایش کیفیت برنامه‌ها موجب جذب بیشتر این قشر می‌شود.

در ادامه نیز معضلات فرهنگی هر روستا توسط دهیاران شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود ارائه شد.