کودک ۱۰ ساله ساکن «مُهـر» در انتظار «مِهـر» خیرین
تاريخ ارسال خبر : 12 ژوئن 2015 | ساعت 18:29 | کد خبر: 33447 | sv158 | چاپ این مطلب

مادر فاطمه تنها خواسته‌اش از مسئولین را بیمار خاص محسوب شدن فاطمه عنوان می‌کند و می‌گوید: اگر فاطمه در لیست بیماران خاص قرار بگیرد، هزینه‌های عمل و دارو رایگان خواهد شد و دیگر شب تا صبح غصه نمی‌خورم که هزینه‌های عمل و درمانش را از کجا تأمین کنم.

به گزارش عصر مَهـر، در روستای چاه سرگاهی از توابع بخش مرکزی شهرستان مُهـر استان فارس دختربچه‌ای ۱۰ ساله به نام فاطمه که به دلیل یک بیماری ژنتیکی عجیب فلج شده و بدون هیچ حرکتی روزگار می‌گذراند.

 

 

فاطمه تا قبل از ۶ ماهگی هیچ مشکلی نداشت و در سن ۶ ماهگی افتادگی گردن پیدا کرد؛ مادرش او را نزد پزشکان عمومی شهر مُهر برد تا نوزادش را درمان کنند اما پزشکان افتادگی گردن فاطمه را تنها یک مسئله ژنتیکی عنوان کردند که مربوط به چند نسل قبل است.

خانواده که با توصیه پزشکان خیالشان راحت شده بود این موضوع را جدی نگرفتند تا اینکه سه ماه بعد یعنی در ۹ ماهگی فاطمه برای دیدار خانواده و اقوام به شهرستان مرودشت رفتند. تشخیص پزشکان آنجا چیز دیگری بود و خانواده را به دلیل مراجعه دیرهنگام سرزنش کردند.

 

 

 تشخیص پزشکان مرودشت بیماری میکروبی بوده که از طریق سگ یا گربه وارد بدن فاطمه شده است و موجب شده که بر روی سلول‌های خاکستری مغز فاطمه تأثیر بگذارد.

فاطمه از همان سن ۹ ماهگی زیر نظر پزشکان در شیراز قرار گرفت و تا سن ۳ سالگی خانواده‌اش مدام او را به فیزیوتراپی و کاردرمانی بردند.

به توصیه پزشکان بیمارستان مفید تهران در خیابان دکتر شریعتی نتایج یکسری آزمایشات فاطمه با هزینه بسیار بالایی که تأمین آن برای خانواده سخت بود ی به کشور آلمان فرستاده شد که تشخیص پزشکان آلمان نیز ژنتیکی بودن بیماری را تأیید می‌کرد.

 

 

خانواده فاطمه سال‌هاست هزینه‌های سنگین درمان دخترشان را با زیر بار قسط و وام رفتن پرداخت می‌کنند که تنها یک‌قلم داروی او هشت‌صد هزار تومان هزینه دارد که متأسفانه بیمه نیز هیچ حمایتی نمی‌کند.

به گفته مادرش، آن‌ها به‌سختی آمپول‌های فاطمه را تهیه می‌کنند و فاطمه تاکنون چندین عمل جراحی انجام داده است. دو سال است که فاطمه زیر نظر پزشکان در شهر یزد است و از آن زمان ازنظر روحی بهتر شده است.

مادر فاطمه به خبرنگار ما می‌گوید: فاطمه ازنظر ضریب هوشی عالی است و هیچ مشکلی ندارد. سال گذشته من و فاطمه در پیاده‌روی به کربلای معلی حضور داشتیم و به این نیت رفتیم که دست فاطمه به ضریح آقا امام حسین (ع) برسد و خداوند به‌واسطه امام حسین (ع) او را شفا دهد.

وی افزود: به دلیل هزینه‌های بالای دارو، فاطمه به‌جای روزی دو نوبت، یک نوبت دارو مصرف می‌کند و برای تأمین همین هزینه هم ماهیانه یک‌میلیون تومان قسط می‌دهم و تقریباً چیزی از حقوق شوهرم باقی نمی‌ماند.

 

 

مادر فاطمه تنها خواسته‌اش از مسئولین را  بیمار خاص محسوب شدن فاطمه عنوان می‌کند و می‌گوید:  اگر او در لیست بیماران خاص قرار بگیرد، هزینه‌های عمل و دارو رایگان خواهد شد و دیگر شب تا صبح غصه نمی‌خورم که هزینه‌های عمل و درمانش را از کجا تأمین کنم.

فاطمه و خانواده‌اش هیچ پشتیبانی جز خداوند ندارند و چشم امیدشان به کمک‌های خیرین نیک‌اندیش و مسئولین است تا بتوانند هزینه درمان و داروهای فاطمه را تأمین کنند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ