- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آغاز ثبت نام موکب‌های اربعین حسینی ۹۶

“عسلویــــــه نیـــــــــوز” مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ثبت نام موکب‌های اربعین حسینی ۹۶ در طرح شناسنامه‌دارکردن مواکب‌ها آغاز شده است .مطاف [1]

به گزارش “عسلویــــــه نیـــــــــوز” عبدالرضا مطاف صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اندر بوشهر اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی و کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، امسال در راستای ساماندهی و ارتقاء سطح خدمات دهی به زائران اربعین، طرح شناسنامه‌دار کردن مواکب از ۲۵ خرداد در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: بر این اساس از تمامی هیئات مذهبی، نهادها و مدیران مواکبی که سال‌های گذشته افتخار خدمت به زائران را داشته‌اند و نیز اشخاص و خیرینی که تمایل دارند از امسال در این امر مشارکت نمایند، دعوت می‌شود تا برای تشکیل پرونده و ثبت نام در طرح شناسنامه‌دارکردن مواکب و دریافت پروانه فعالیت به دفاتر ستادهای بازسازی عتبات عالیات در بوشهر و شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر تصریح کرد: این طرح مشمول تمامی موکب‌های در مرز، طول مسیر و موکب‌های مستقر در شهرهای نجف اشرف، کربلا، کاظمین وسامراء است.

وی عنوان کرد: زیت‌های مشارکت موکب‌داران در این طرح کمک به امور گمرکی موکب‌ها برای تردد در مرز، در اختیار گذاشتن زمین، ارائه خدمات زیربنایی و زیرساختی مانند آب و برق، تسهیل در ایجاد هماهنگی‌ها در مرز و داخل خاک عراق، ارائه ویزای خادمی، در اختیار قراردادن انبار دائمی، ساماندهی امور و جلوگیری از هدر رفت منابع از جمله فواید شناسنامه‌دارشدن موکب‌های اربعین حسینی است.

مطاف ادامه داد: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی حرکتی مردمی و متکی به مشارکت و کمک‌های تمامی محبان اهل بیت علیهم السلام است و ستاد بازسازی عتبات به عنوان مسوول کمیته مشارکت‌‌های مردمی، اسکان و تغذیه، وظیفه ساماندهی امور و ایجاد هماهنگی‌ها را برعهده دارد.

وی عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به خیابان گمرک بوشهر، مجتمع فرهنگی عباس بن علی، کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۱۳۳۰۶۸۰۴۷(محمدی)، ۳۳۳۳۰۰۳۸-۰۷۷ اطلاعات بیشتری کسب کنند./انتهای پیام.فارس