- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اظهارات عجیب عزیز محمدی: پول مختار را به فوتبال می دادید!

به گزارش “عسلویه نیوز” عزیز محمدی که  مهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود عنوان کرد: اگر هزینه ۲۰ میلیاردی فیلم مختار را به فوتبال می دادند آنوقت جوانان بیشتر از آنکه از تماشای فیلم مختار خوشحال شوند از دیدن بازی های فوتبال لذت می بردند!

عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ که به زعم قلعه نویی متهم اصلی قانون سقف قراردادهاست ازسخت گیری های AFC در مورد تراز مالی منفی باشگاه‌های ایرانی به عنوان دلیل اصلی اجرای قانون سقف قراردادها نام می‌برد: ازسال آینده براساس قوانین و احکام AFC باید پروانه حرفه‌ای بودن باشگاه‌ها را صادر کنیم و یکی از شاخصه های مهم برای اثبات حرفه ای بودن باشگاهها منفی نبودن ترازهای مالی آنهاست. ما به این نتیجه رسیدیم اگرامسال قانون سقف قراردادها اجرا نشود، شاهد عقد قراردادهای نجومی خواهیم بود. باشگاهی مثل استیل‌آذین در فصل گذشته کاری کرد که مبالغ قراردادها به هفتصد، هشتصد میلیون تومان رسید. اگر وضعیت کنونی را کنترل نکنیم، نمی‌توانیم سال آینده برای تمام باشگاه‌ها پروانه حرفه‌ای بودن بگیریم.» صرف نظر از اظهارات منتقدانی که معتقدند دولت باید برای ورزش هزینه کند، ادله مدیران فدراسیون فوتبال برای اجرای قانون سقف قراردادها هم منطقی به نظر می‌رسد. وقتی در بازارسیاه فوتبال ایران قیمت بازیکن لیگ برتری به مرز یک میلیارد تومان رسیده، تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری برای عقب نماندن از قافله زیر بار قرض رفته اند و در بحران مالی به سر می‌برند.
وی اعمال قانون سقف قرارداد را یک راهکار برای خارج کردن باشگاه‌های مقروض لیگ برتری از بحران مالی می‌داند:«عده‌ای نسبت به اجرای قانون سقف قراردادها گله‌مند هستند اما این وضعیت، هزینه باشگاه‌ها برای خرید مربی و بازیکن را کاهش می‌دهد. پیش از این حدود شصت درصد از بودجه یک باشگاه صرف به خدمت گرفتن مربیان و بازیکن می‌شد که این رقم در فصل گذشته به هفتاد درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که درآمد باشگاه با این رقم هزینه تناسبی نداشته و تراز مالی باشگاه منفی است.»