- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

هاشمیان: اگر با حوصله باشیم، قطر را هم مثل ازبکستان شکست می دهیم

وحید هاشمیان یکی از مهاجمانی است که مقابل قطر بازی‌های خوبی انجام داد و توانست دو گل به این تیم بزند. هاشمیان که با گل‌هایش باعث پیروزی تیم ایران شد، معتقد است بازی سختی پیش‌رو خواهیم داشت.

 

 اما اگر کمی با حوصله کار کنیم می‌توانیم قطر را مثل بحرین پشت‌سر بگذاریم. پس وحید با آرزوی موفقیت برای ملی‌پوشان ایران، از آنها می‌خواهد کنترلشان را از دست ندهند و خونسرد بازی کنند تا قطری‌ها نتوانند امتیاز از ایران کسب کنند.

 

 

 

 امروز تیم ملی کشورمان میزبان قطر است، تیمی که ۳ امتیازی شده و برای گرفتن امتیاز ایران آمده.

بله، قطر به خاطر اینکه ۴- یک به کره جنوبی باخته می‌داند اگر ببازد شانسش را برای رسیدن به جام جهانی از دست می‌دهد اما در طرف مقابل ما در بازی اولمان نتیجه خوبی گرفتیم و به سه امتیاز رسیدیم. پس با وجود شروع خوب، برای ما مهم است که این بازی را ببریم. به همین دلیل این بازی سخت می‌شود، چون بازی با ایران شاید آخرین شانس قطر باشد و باخت در این بازی شانس را از این تیم می‌گیرد. پس ما باید محکم بازی کنیم و سعی کنیم هوشمندانه ظاهر شویم.

 

برای اینکه بتوانیم قطر را ببریم، به جز مسائل فنی، نیاز به چه ترفندهایی داریم تا این تیم را شکست بدهیم؟
ترفند لازم نیست. در واقع ما آنقدر توانایی فنی داریم که نیازی به ترفند نباشد. این تیم‌های عربی هستند که بازی بسته انجام می‌دهند و با زمین زدن خودشان، وقت‌کشی می‌کنند. پس ما باید تنها جلوی این حرکات تیم‌های عربی خونسرد باشیم و کنترلمان را از دست ندهیم چون کلا عرب‌ها به این جورکارها معروف هستند اما ما نیازی به این مسائل نداریم. پس اگر مثل بازی با بحرین که با حوصله بازی را کنترل کردیم، با همان سیستم بازی کنیم، قطر را هم می‌بریم.

 

منظورمان این بود که شاید بتوانیم با حضور زیاد تماشاگران هم به تیم ملی کمک کنیم. چون به نظر می‌رسد تیم‌های عربی از تماشاگران زیاد ایران در ورزشگاه آزادی می‌ترسند.
این حرف‌ها شاید مال قدیم بود چون ما مثلا در بازی با الهلال تماشاگران زیادی در آزادی داشتیم اما آنها بردند یا الجزیره که استقلال را با همین شرایط برد. قبول دارم قبلا تیم‌های عربی از دیدن تماشاگران پرشمار ایرانی می‌ترسیدند و واهمه داشتند اما با مربیان حرفه‌ای خارجی که می‌آورند دیگر مثل قبل نیستند و ما نباید به این فکر کنیم اما حضور تماشاگران کلا به تیم ما روحیه می‌دهد و می‌تواند به تیم کمک کند.

 

گفتید تیم‌های عربی جلوی ما بسته بازی می‌کنند، فکر می‌کنید با توجه به اینکه قطر با باخت مقابل کره احساس خطر می‌کند، باز هم جلوی ما بسته بازی خواهد کرد؟
‌‌ طبیعتا اول بسته بازی می‌کند و ۲۰-۱۵ دقیقه اول به ضدحمله فکر می‌کند اما اگر ما بتوانیم در همان دقایق ابتدایی بازی گل بزنیم، این تیم برای جبران جلو خواهد آمد که آن زمان می‌توانیم گل‌های بیشتری هم به این تیم بزنیم. این مساله به بازی ایران بستگی دارد که چطور بتواند در دقایق ابتدایی به گل برسد.

 

یعنی اگر بتوانیم در دقایق ابتدایی گل بزنیم، می‌توانیم در ادامه این تیم را گلباران کنیم؟
‌‌ اگر از ضدحملات خوب استفاده کنیم حتما می‌شود البته باید حواسمان به آنها هم باشد.

 

شما جزو بازیکنانی هستید که مقابل قطر بازی کردید و توانستید به این تیم ۲ گل ارزشمند بزنید.
‌‌ بله، ما در بازی حساسی مقابل قطر به میدان رفتیم. در آن بازی مهم، تیم ایران برای اینکه بتواند صعود کند باید قطر را می‌برد، من در این بازی گل اول را زدم اما در ادامه با گل به خودی تیم ما، بازی به تساوی ۲-۲ کشیده شد. ما هم برای اینکه بتوانیم ۳ امتیاز را به دست بیاوریم خیلی حمله کردیم که در نهایت پاس خداداد عزیزی به مهدی مهدوی‌کیا و بعد از آن به من، باعث شد در دقیقه ۹۰ گل بزنیم و ببریم تا به دور دوم صعود کنیم.

 

با توجه به اینکه تجربه بازی با قطر و پیروزی مقابل این تیم را دارید، چه توصیه‌ای برای ملی‌پوشان دارید؟
‌‌ برایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با حوصله بازی کنند.