- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

غلامرضا رضایی: بزرگنمایی شده، پرسپولیس کهکشانی نیست

بازی با قطر کلیدی ترین مسابقه برای تیم ملی ایران است

 

غلامرضا رضایی که قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرده از شرایط اردوی تیم ملی راضی است و می‌گوید: خدا را شکر، داریم تمرین‌ها را خیلی خوب و باانگیزه ادامه می‌دهیم.

 

 همه بچه‌ها با روحیه و انگیزه زیاد دارند کار می‌کنند و خدا را شکر همه آماده‌اند تا یک پیروزی شیرین دیگر را جشن بگیریم و هواداران را شاد به خانه‌ها بفرستیم.

 

 

 

 هواداران بد جور از آن شرایطی که تیم ملی مقابل ازبکستان نشان داد، نگران هستند.

آن بازی چون نخستین دیدار ما بود، خیلی حساس شده بود، ضمن اینکه این را هم در نظر بگیرید که همه بچه‌های ما تازه از لیگ آمده بودند. بالاخره در مسابقات داخلی ما فشار زیادی در طول فصل به بازیکنان وارد شده بود. ازبک‌ها هم چون در خانه بازی می‌کردند، دست به هرکاری زدند تا ۳ امتیاز را بگیرند. آنها خیلی به ما فشار آوردند و دیدید که مقاومت تیم ما خیلی خوب بود و نهایتا طبق دستور کروش کار کردیم. سرمربی به ما گفته بود که سعی کنیم هرطور شده گل نخوریم و بعد دنبال ضد حمله باشیم. درست است که خوب بازی نکردیم ولی یک فرصت خوب به دست آوردیم و به موقع گل زدیم.

 

ارزیابی‌ات از بازی با قطر چیست؟
بازی سخت اما در عین حال کلیدی ترین دیدار تیم ملی است چون ما می‌توانیم جهش خیلی خوبی در جدول داشته باشیم. قطر تیمی مدعی در گروه نیست ولی می‌تواند برای مدعیان دردسرساز شود. تیم‌های عربی بهترین انرژی خود را همیشه مقابل تیم‌های ایرانی می‌گذارند تا برنده شوند. ما با یک بازی منطقی و حساب شده ۳ امتیاز را هر طور شده از چنگ قطری‌ها بیرون می‌کشیم.

 

باخت ۴- یک قطر در کشورش، نشان ضعف این تیم بود یا قدرت کره؟
به نظرم این قدرت کره جنوبی بود که توانسته در آن گرمای هوا ۴ گل به قطر بزند هرچند یک جورهایی ضعف قطر هم هست. شاید کره نتواند تا سال‌های زیاد این نتیجه را مقابل قطر بگیرد و این جزو اتفاقات بوده. بالاخره باید شرایط بازی را هم در نظر بگیرید. ممکن است یک روز شما ۱۰ موقعیت ایجاد کنید ولی گل نزنید ولی در یک بازی ممکن است از ۴ موقعیت هر ۴ تا گل شود.

 

این روزها همه از اینکه تیم ملی زیبا بازی نمی‌کند، انتقاد می‌کنند. آیا در این مرحله نتیجه مهم است یا بازی زیبا؟
به نظرم در این مرحله تفاضل گل و بازی زیبا مهم نیست. ما به خصوص در این شرایط که همه تیم‌ها تنها می‌خواهند نتیجه بگیرند نباید به فکر بازی زیبا باشیم. حرفم به این معنی نیست که باید بد بازی کنیم، نه. ما باید طوری بازی کنیم که نتیجه بگیریم، منطقی و حساب شده. مراحل گروهی اینقدر حساس است که تیم‌ها شطرنجی ادامه می‌دهند و نسبت به حرکت حریفان بازی می‌کنند. در اینطور بازی‌ها یک – صفر بردن با برد ۴- صفر هیچ فرقی ندارد و در وهله اول کسب ۳ امتیاز مهم‌ترین هدف است.

 

خیلی‌ها ۳ امتیاز بازی با قطر را به ایران دادند. آیا واقعا این بازی اینقدر آسان خواهد بود؟
ما به برد نیاز داریم. هنوز هیچ چیز برای قطر تمام نشده و این ایده که قطر حذف شده و امیدی ندارد، واقعا حرف درستی نیست. ما نباید فکر کنیم که ۳ امتیاز را از الان گرفته‌ایم. برای برد در فوتبال باید تلاش کرد و زحمت کشید. واقعا شرایط خطرناک است و قطر می‌آید تا یک امتیاز بگیرد. باید این برد را بگیریم تا در ادامه بازی‌ها بدون استرس کار کنیم. فوتبال ازبکستان و قطر خیلی با هم فرق دارد و اصلا قابل قیاس نیستند. دقیقا همان فکری که ما مقابل ازبکستان داشتیم تا مساوی بگیریم، همان فکر ما را قطری‌ها دارند. این بازی سکوی پرتاب تیم ملی است و کلیدی.

 

بگذریم، نظرت در مورد عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات چیست؟
پرسپولیس تا الان خریدهای خوبی نسبت به نیازهای تیمی ما داشته و خدا را شکر بازیکنان خوبی گرفته. ما نسبت به پارسال هم خیلی خوب کار کردیم چون تا آنجا که یادم می‌آید فکر کنم ما سال قبل تا اینجای فصل حتی یک بازیکن هم نگرفته بودیم و تازه درگیر انتخاب مربی بودیم. امیدوارم تا آخر نقل و انتقالات یک تیم قدرتمند ببندیم و بتوانیم ان‌شاءا… ناکامی فصل گذشته را جبران کنیم.

 

این روزها همه می‌گویند پرسپولیس کهکشانی بسته شده. موافق این نظرات هستی؟
پـرسپولیــس کهکشانی نیست ولی یک تیم خوب و یکدست است. نمی‌دانم این چه اسمی است که روی تیم ما گذاشته‌اند! مگر یک تیم چند بازیکن خوب بگیرد باید آن را کهکشانی بگویند؟ در مورد پرسپولیس بزرگنمایی شده. شما خبرنگاران این اسم‌ها را انتخاب می‌کنید. بالاخره تیم بزرگ نیاز به بازیکنان خوب و قدرتمند دارد و امیدوارم بتوانیم به موفقیت برسیم.

 

چه شد که با پرسپولیس تمدید کردی؟
اتفاق خاصی نیفتاد. گفته بودم اولویتم ماندن در پرسپولیس است. با صحبت‌هایی که با رویانیان کردیم به توافق رسیدیم و ۲ ساله بستم البته قرارداد سال دوم من مشروط است و در چند روز آینده می‌روم ثبت می‌کنم.