- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کفاشیان: در یورو هم طرفدار ایرانم

علی کفاشیان در گفت و گو با خبرآنلاین از بازی تیم ملی با قطر سخن می گوید.

سعید اکبری:«همیشه شانس سراغ ما نمی آید»؛ رئیس فدراسیون فوتبال انگار یک جورهایی می خواهد به بازیکنان و مربیان تیم ملی پیغام بدهد. بعد از بازی ازبکستان همه از خوش شانسی تیم ملی حرف زدند، کفاشیان هم پاسخ این حرف ها را چنین می دهد. رئیس معتقد است باید با قدرت در تهران بازی کنیم و قطر را ببریم. او به بازیکنان هشدار می دهد زود خواب جام جهانی را نبینند چون راه زیاد است. کفاشیان در آستانه بازی با قطر، در گفت و گو با خبرورزشی حرف های تازه ای می زند.
*آقای کفاشیان امروز با قطر بازی داریم و گویا استرس تمام وجودتان را برداشته.
(خنده) قبل از تمام بازی های تیم ملی من استرس دارم. برای بازی امروز هم همینطور.
*تیم ملی قطر را شکست می دهد؟
انشاا… بچه ها مسلما تمام سعی و تلاششان را در زمین خواهند کرد. همه آنها می دانند که اهمیت این بازی چقدر زیاد است به همین دلیل شک نکنید هر چه در توان داشته باشند، به کار می گیرند.
*البته شما قبل از بازی ازبکستان هم گفته بودید که تیم ملی برنده خواهد شد. جدیدا خوب پیش بینی می کنید.
به امید خدا این دفعه هم می گویم می بریم. ولی کلا کی گفته من خوب پیش بینی می کنم؟ قبلا که اینطور نبوده ولی به امید خدا این دوره، من پیش بینی می کنم و تیم ملی برنده می شود. برای بازی امروز یک چیز هم خیلی اهمیت دارد. تیم ملی باید خوب بازی کند و در زمین خودمان با قدرت برنده شویم. این مسئله می تواند به تیم ملی اعتماد به نفس بالایی بدهد. ما باید قدرت خود را نشان بدهیم و این ملزم آن است که باقدرت برنده شویم.
*بعد از بازی اول از تیم ملی انتقاد شد که شانسی برنده شده است. کروش هم گفت حاضر است تیم ملی به جام جهانی برود، حتی با خوش شانسی. نظر شما در این باره چیست؟
من معتقدم شانس همیشه سراغ یک تیم یا یک آدم نمی آید. به خاطر همین ما هم نباید فکر کنیم که همیشه خوش شانس خواهیم بود. اتفاقا ما باید با قدرت جلو برویم، درست مثل تیم های ژاپن و کره جنوبی. شما نگاه کنید الان این دو تیم چقدر با قدرت جلو می روند و اصلا جای اما و اگر باقی نمی گذارند. حالا بماند که آنها کلی سرمایه گذاری کرده اند و ما اصلا چنین کاری نکرده ایم. باید قبول کنیم سرمایه گذاری زیادی در فوتبال ما صورت نگرفته ولی وقتی مقایسه می کنیم می بینیم از نظر نیروی انسانی ما به هیچ وجه کمتر از آنها نیستیم و حتی بهتر از ژاپنی ها و کره ای ها هستیم. ما بازیکنان خوبی در فوتبال مان داریم که اگر بتوانیم رویشان سرمایه گذاری کنیم می توانیم موفق باشیم.
*شما با کارلوس کروش جلسه داشتید. شرایط تیم ملی در آستانه بازی امروز خوب است؟
بله، همه چیز خوب است. تا الان آقای کروش هر چه برای تیم ملی خواسته، مهیا کرده ایم. هدفمان این است که تیم کامل شکل بگیرد و بتوانیم در ادامه بازی های موفق تر باشیم. انشاا.. خواسته های آتی آقای کروش را هم برآورده خواهیم کرد. از داخل تیم هم برایتان بگویم که بچه ها خیلی با انگیزه هستند و آماده اند که قطر را شکست دهند.
*اگر دو بازی بعدی را ببریم، به جام جهانی رفته ایم؟
نه، قطعا راه زیادی تا پایان مسابقات داریم. اینکه فکر کنیم با سه بازی برنده شده ایم، اشتباه بزرگی است. باید تا روز آخر با قدرت بجنگیم و فکر نکنیم، رقابت ها به پایان رسیده و ما صعود کرده ایم. تنها وقتی خیالمان راحت خواهد شد که تیم ملی جواز حضور در جام جهانی را بگیرد.
*به نظر می رسد تیم ملی کمی بی برنامه است. مثلا تیم ملی قبل از بازی با لبنان در بیروت، چه اردویی خواهد داشت؟ قرار است در اروپا اردو بزنیم؟
همه چیز از همین حالا مشخص شده است. ما روی برنامه پیش می رویم. تمام برنامه ها هم در اختیار کادر فنی تیم ملی است وهر زمانی که بخواهند، اعلام می کنند ولی ما چند کشور را برای اردو در نظر داریم که یکی از آنها در اروپاست. آقای کروش در این باره باید نظر نهایی را بدهد.
*این روزها آقای کروش روی حفظ تمرکز تیم ملی خیلی حساس است. ولی مثلا روز پنجشنبه هفته قبل نماینده پرسپولیس به اردو رفت و دو بازیکن تیم ملی را برد به هیات فوتبال تهران و همین مسئله کروش را شاکی کرده است.
کروش چیزی در این باره به من نگفته و اعتراض را منتقل نکرده. اما حتما از او در این باره خواهم پرسید اما فعلا چیزی نمی دانم.
*روزهای بی پولی فدراسیون تمام شده یا خیر؟
به دنبال این هستیم که بتوانیم از وزارت ورزش بودجه فعالیت های خود را دریافت کنیم. به هر حال تیم ملی در حال حاضر نیاز به حمایت دارد و وزیر ورزش نیز پیش از این بارها گفته، از برنامه های کروش حمایت خواهد کرد. به امید خدا به زودی بودجه خود را دریافت می کنیم و با قدرت کار را جلو می بریم.
*راستی این روزها تب یورو داغ است. شما هم بازی ها را می بینید؟
بله، کم و بیش دنبال می کنم. اگر وقت داشته باشم، حتما از تلویزیون بازی ها را می بینم.
*در یورو طرفدار کدام تیم هستید؟
من طرفدار تیم ملی ایرانم.
*در یورو چطور؟
نه، من کلا طرفدار فوتبال ایران هستم.
*یعنی به خاطر کروش طرفدار پرتغال نیستید؟
من طرفدار تیمی هستم که خوب فوتبال بازی کند. حالا بعضی وقت ها اتفاق می افتد که یک تیم خوب بازی می کند و می بازد. بالاخره آلمان در دو سه دهه اخیر خیلی سرمایه گذاری کرده است و الان دارد جواب می گیرد. آنها تیم خوبی ساخته اند و پرتغال به تیم ضعیفی نباخته. البته آنها خوش شانسی هم آوردند و توانستند پرتغال را ببرند.
*ما کی می خواهیم در فوتبال مان سرمایه گذاری کنیم؟
فقط بگویم تا وقتی که سرمایه گذاری نکنیم نمی توانیم به استانداردهای لازم برسیم. وقتی پول نباشد، واقعا نمی توان خوب کار کرد و تیم های ما هر روز ضعیف ترمی شوند.
*قرار است به باشگاهها پول بدهند؟
من خبر ندارم.