- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

گرانی انواع میوه در بازار برازجان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از گرانی انواع میوه در بازار برازجان خبر داد.

خبرگزاری فارس: گرانی انواع میوه در بازار برازجان

به گزارش “عسلویه نیوز” ابوالقاسم محمدزاده شامگاه سه‌شنبه در نشست تنظیم بازار دشتستان اظهار داشت: تامین رفاه مردم امر مهمی است و به ویژه تنظیم بازار و ساماندهی به وضعیت قیمت اجناس باید با تمام وجود انجام شود.

وی افزود: در سال گذشته و امسال، جلسات متعددی برای برخورد با گرانفروشان انجام گرفته که البته در برخی موارد به موفقیت و نتیجه لازم نرسیده‌ایم و باید تلاش بیشتری شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از گرانی میوه در بازار انتقاد کرد و یادآور شد: میوه به صورت سرسام‌آوری در شهر گران عرضه می‌شود تا جایی که خودم با هلوی کیلویی ۹۵۰۰ تومان مواجه شده‌ام.

محمدزاده افزود: بهای گندم و آرد نیز افزایش یافته تا آن جایی که قیمت گندم از ۳۶۵ تومان به ۴۶۵ تومان و آرد از ۵۴۰ تومان به ۵۷۰ تومان رسیده که بر همین اساس بهای نان نیز افزایش پیدا کرده و از چند روز گذشته تاکنون به بهای جدید در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی تاکسی تلفنی‌ها نیز گفت: در روزهای آینده اتحادیه آژانس‌ها و تاکسی تلفنی‌ها تشکیل می‌شود و کار ساماندهی این موسسات خدماتی آغاز می‌شود.

محمدزاده بیان کرد: آن دسته از آژانس‌های فاقد پروانه چنانچه سریع‌تر برای اخذ پروانه کسب خود اقدام نکنند، تعطیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: اعتبار تسهیلاتی خوبی از سوی استانداری مصوب شده که در زمینه‌های کشاورزی و دیگر خدمات از طریق بانک‌ها ارائه می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از ساخت یک فیلم مستند پیرامون افزایش سرانه خرما در دشتستان و شهر برازجان خبر داد و افزود: امکانات لازم هم برای ساخت این مستند در حال تامین است.

در این جلسه وضعیت گندم، آرد، نان، خرما، نخل و آب کشاورزی، ساماندهی آژانس‌های تلفنی و تشکیل اتحادیه آنها، بررسی صنوف بدون پروانه در برازجان و دیگر نقاط تابعه، ساماندهی پارکینگ بازارچه دستفروشان برازجان، گرانی میوه در بازار و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.