- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی ۶ مدرسه حوزوی و آموزشگاه قرآنی در کنگان

رئیس آموزش و پرورش کنگان از راه‌اندازی شش مدرسه حوزوی و آموزشگاه قرآنی در کنگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی 6 مدرسه حوزوی و آموزشگاه قرآنی در کنگان

به گزارش”عسلویه نیوز”  عباس شریف شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کنگان اظهار داشت: کنگان در سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافته و امسال نیز این روند تداوم خواهد داشت.

وی افزود: دانش‌آموزان و فرهنگیان در مسابقات علمی و فرهنگی و در عرصه‌های مختلف آموزشی به افتخارات مناسبی رسیدند و امیدوار هستیم شاهد موفقیت بیشتر و بهتری باشیم.

رئیس آموزش و پرورش کنگان در ادامه به دستور جلسه در زمینه بررسی فضاهای آموزشی، ساماندهی نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی در راستای اجرای نظام جدید آموزشی پرداخت.

شریف تصریح کرد: در راستای تحول بنیادین در نظام آموزشی و با همکاری مسئولین شهرستان و استانی مجوز راه‌اندازی دو واحد آموزشگاهی نمونه در مقطع ابتدایی، دو  واحد آموزشی شاهد و دو واحد مدرسه تیزهوشان در دوره متوسطه در شهرستان را اخذ کردیم که در مهر ماه آغاز به کار خواهد کرد.

وی از راه‌اندازی شش مدرسه حوزوی و آموزشگاه قرآنی در کنگان خبر داد و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته دو واحد آموزشی وابسته به حوزه علمیه قم به منظور ترویج علوم دینی راه‌اندازی خواهد شد و در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی نیز چهار آموزشگاه قرآنی به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کنگان با اشاره به سند تحول بنیادین از مدیران مدارس خواست که کتابچه سند تحول را به طور دقیق مطالعه کنند تا در اجرای نظام آموزشی و با آمادگی کامل بتوانند سال تحصیلی آینده را شروع کنند.

شریف با بیان مسائل و مشکلات آموزشگاه‌ها به عواملی مانند نیروی انسانی متخصص، بحث فضای آموزشی، تجهیزات و امکانات آموزشی اشاره کرد و آن را از مهم‌ترین مسائل در سیستم جدید آموزشی برشمرد و اذعان کرد: با نگاه کارشناسانه  و برگزاری جلسات متعدد توانستیم این مشکلات را حل کنیم تا در سال تحصیلی جدید مشکلی نداشته باشیم و این مدیریت آمادگی کامل برای اجرای نظام آموزشی جدید را دارد.