- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حالا دیگر دیر است زندگی شما دیگر زیبا نیست

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از فعال شدن ویروس مخرب و خطرناک «حالا دیگر دیر است زندگی شما دیگر زیبا نیست» از طریق ارسال به ایمیل خبر داد و گفت: این ویروس سیستم رایانه را از کار می‌اندازد.
به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سرهنگ ستار خسروی از فعال شدن یک ویروس مخرب از طریق ارسال به ایمیل خبر داد و اظهار داشت: این سیستم رایانه را از نظر نرم افزار و سخت افزار دچار مشکلات اساسی می‌کند.

وی افزود: این ایمیل ویروسی با عنوان «حالا دیگر دیر است زندگی شما دیگر زیبا نیست» برای کاربران ارسال می‌شود که به محض باز کردن این ایمیل ناشناس سیستم خاموش تمامی اطلاعات و داده‌های سیستم رایانه افراد محو می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در فضای سایبری مشخص شد که این ویروس به صورت یک ایمیل عادی برای کاربر ارسال و سیستم دچار اختلال می‌شود.

وی در مورد نحوه شناسایی این ویروس خطرناک بیان داشت: تا کنون چهار نفر از کاربران اینترنتی در پی دادخواهی بر تهاجم نوعی ویروس مخرب و اختلال در سیستم خود این موضوع را به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گزارش داده‌اند.

خسروی ادامه داد: مأموران و کارشناسان ویژه فضای ارتباطات با زیادتر شدن تعداد شاکیان پرونده موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: تا کنون هیچ مبدعی برای ارسال چنین ایمیلی مشخص نشده است اما شهروندان با دیدن ایمیل ناشناس آن را باز نکنید.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: کاربران توجه داشته باشند که این ویروس به صورت نامه‌ای کاملاً عادی و بی خطر ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: هنوز مشخص نشده است که این سیستم مخرب داده‌ها اطلاعاتشان سرقت رفته و یا فقط سیستم تخریب شده است.

خسروی با بیان اینکه احتمال می‌رود این ویروس با نام‌های دیگری ارسال شود، تاکید کرد: کاربران اینترنت از باز کردن ایمیل‌های ناشناس خودداری کنند چرا که احتمال اینکه ویروس باشد هست.

وی توصیه کرد: تغییر رمز عبور، نصب آنتی ویروس و ضد بد افزارها به کاربران اینترنتی توصیه می‌شود.