- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بهره برداری ۱۱ فاز پارس جنوبی درقالب طرح مهر ماندگار تا پایان سال آینده

به گزارش”عسلویه نیوز” علی اکبر محرابیان روز سه شنبه (۲۳ خرداد) در سفر دو روزه خود به منطقه ویژه پارس تصریح کرد: با توجه به استعدادها و ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طرح های بزرگ و مهمی درقالب مهر ماندگار در این منطقه به بهره برداری می رسد که انتظار می رود تا پایان سال آینده، ۱۱ فاز پارس جنوبی در قالب این طرح ها به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود این طرح ها بدون تاخیر و در زمان های تعیین شده به بهره برداری برسد، ادامه داد: فازهای ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۲ تا ۲۳ پارس جنوبی بین ۶۰تا ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ برخی از این فازها، در قالب فازهای ۳۵ماهه، با وجود گذشت تنها دو سال از زمان اجرای آنان، از ۶۰ تا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

محرابیان اجرای فازهای ۳۵ ماهه در پارس جنوبی توسط توانمندان داخلی را جهاد عظیم اقتصادی توصیف کرد و یادآور شد:پیمانکاران داخلی به عنوان فرزاندان انقلاب، طرح های عظیمی را در کشور در دست ساخت دارند و دولت تمام توان خود را برای پشتیبانی و حمایت از آنان متمرکز کرده است.

دستیار ویژه رییس جمهور گفت: طرح های عظیم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی که در گذشته توسط پیمانکاران خارجی اجرا می شد، امروز توسط توانمندان داخلی با کیفیت و پیشرفت چشمگیری در حال اجراست.