افزایش چشمگیر اشتغال نیروهای بومی عسلویه در پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 13 ژوئن 2016 | ساعت 9:32 | کد خبر: 35008 | sv259 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی از افزایش چشمگیر اشتغال نیروهای بومی عسلویه در پارس جنوبیخبر داد.یوسفی

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی با اشاره به دغدغه اشتغال نیروهای بومی در منطقه گفت: در روند بکارگیری نیروهای بومی شهرستان عسلویه در صنایع نفت و گاز ما شاهد خیز بالایی بوده ایم به نحوی که با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت های مستقر در منطقه توانستیم قریب به ۳۷ نفر از جوانان عسلویه را بصورت قرارداد مستقیم در صنایع تبدیل وضعیت کنیم که این عدد در بازه زمانی قبل از دو سال گذشته تنها به سه مورد خلاصه می‌شد.
یوسفی تصریح کرد: در دو سال قبل قریب به ۲۶۰ نفر از نیروهای بومی شهرستان عسلویه جذب صنایع مستقر در منطقه شده اند که این عدد نشان از افزایش چشمگیر اشتغال نیروهای بومی شهرستان عسلویه در صنایع نفت و گاز دارد و بعضاً در برخی از بکارگیری نیروها با توجه به اعداد موجود ما توانسته ایم فراتر از مصوبه ۵۰ درصدی جذب نیروهای بومی در این مورد عمل کنیم که این روند در سال جاری نیز با همت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس محیط زیست را یکی دیگر از دغدغه های مردم و مسئولین در عسلویه برشمرد و گفت: مفتخرم که امروز در جمع شما مردم شریف عسلویه این نوید را بدهم که با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه کاهش فلرینگ طی دو سال گذشته ما توانستیم حجم فلرینک فازهای یک تا ۱۰ پارس جنوبی را از ۵۶ میلیون مترمکعب در هفته سال ۸۷ را به عدد ۴.۵ میلیون مترمکعب(در هفته) در سه ماهه اول سال ۹۵ برسانیم.

وی تصریح کرد: در راستای رفع دغدغه‌های موجود، با هماهنگی به عمل آورده بین مجتمع گازی پارس جنوبی و محیط زیست استان بوشهر در حال تدوین برنامه جامع کنترل پسماند صنعتی هستیم که با اجرایی شدن این مهم در آینده ای نزدیک، گام های مهمتری در راستای کمک از محیط زیست منطقه برداشته خواهد شد.

یوسفی توسعه فضای سبز در منطقه ویژه پارس را یکی دیگر از اولویت های دو سال گذشته صنعت نفت در این منطقه برشمرد و گفت: توسعه ۱۷۰ هکتاری فضای سبز منطقه ویژه پارس در دو سال قبل در مقایسه با توسعه ۷۳۰ هکتاری فضای سبز از بدو تاسیس منطقه تا سال ۹۲ نشان از عزم جدی و توجه والای صنعت نفت به توسعه فضای سبز در کنار توجه به توسعه صنایع در دو سال اخیر می دهد.

وی خاطرنشان ساخت: ما در راستای کمک به توسعه فضای سبز یک برنامه بلند مدت ۵ ساله داریم که با اجرای آن شاهد یک منطقه سبز در کنار صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی خواهیم بود.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس اجرای طرح نخبه پروری برای کمک به رشد علمی نوجوانان و جوانان منطقه یکی دیگر از فعالیت های منطقه ویژه پارس در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی برشمرد و گفت: خوشحالیم که توانسته ایم با بهره گیری از اساتید مجرب و تامین زیرساخت های آموزشی در شهرستان‌های جنوبی استان فضا را برای رقابت آینده سازان ایران اسلامی در این منطقه با تمامی دانش آموزان سراسر کشور مهیا سازیم به‌گونه‌ای که در سال گذشته از حاضرین در این طرح رتبه ۲۴ کنکور بیرون آمده و دانش آموزان این محیط پیرامونی صنایع توانستند بعضاً در دانشگاه‌های مطرح و معتبر کشور پذیرفته شوند که این طرح با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل منطقه ویژه پارس به عنوان سخنران این هفته نمازجمعه عسلویه در بین نمازگزاران عسلویه حضور یافته بود.انتهای پیام


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ