- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

عاشوری: کریمی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است

محسن عاشوری در پرسپولیس ماندنی شد تا مثل نیم‌فصل لیگ گذشته دستیار اول دنیزلی باشد.

 

 البته با وجود ماندنی شدن عاشوری باز هم قرار است یکی دو مربی دیگر به کادر فنی سرخ‌ها اضافه شوند اما فعلا شماره ۲۰ سابق سرخ‌ها نخستین نفری است که نامش به عنوان دستیار دنیزلی مشخص شده و قرار است با حضور آقامصطفی از شنبه در تمرین تیم شرکت کند.

 

 

 

 آقامحسن در مصاحبه‌ای گفته‌اید با باشگاه به‌صورت شفاهی توافق کردید.

نه من با هیچ مسوولی در باشگاه صحبت نکردم، تنها در همین حد که مترجم آقای دنیزلی به من زنگ زدند که اگر خارج نیستید تمرین‌ها را شروع کنید تا من هم از شنبه بیایم. بعد من گفتم که باشگاه را در جریان بگذارید که گفتند آقای رویانیان در جریان هستند. خودم هم باید با دنیزلی صحبت کنم و بعد درباره قراردادم حرف بزنیم. باید ببینیم باشگاه مطالبات بقیه مربیان و بازیکنان را داده یا نه چون با من که تسویه‌حساب نشده، بعد برای فصل جدید درخصوص مسائل مالی قرارداد حرف بزنیم. البته لازمه این کار صحبت با دنیزلی است. پارسال هم همین‌طور بود و من اول با آقای استیلی صحبت کردم بعد قرارداد بستم. در کل رسم است که سرمربی دستیارانش را مشخص می‌کند. پارسال هم استیلی با من صحبت کرد و بعد با باشگاه قرارداد بستم. البته بعضی مواقع سرمربی درباره دستیارانش با باشگاه حرف می‌زند و مبلغ را تعیین می‌کند، گاهی اوقات هم دستیاران باید با باشگاه صحبت کنند.

حالا قرار است کی تمرین‌ها را شروع کنید؟
طبق صحبتی که با آرنگ مترجم دنیزلی داشتم، تعداد بازیکنان به حدنصاب نمی‌رسد. نهایتا ۶-۵ نفر را در دسترس داشتیم. آرنگ گفت مثل اینکه آقای رویانیان هماهنگ کرده که با آقای دنیزلی از شنبه به‌صورت جدی کار را شروع کنیم.

 

 

تکلیف ملی‌پوشانی که تا سه‌شنبه شب در اختیار تیم ملی بودند و مدت‌هاست استراحت نکرده‌اند چه می‌شوند؟
به ملی‌پوشان ۱۰ روز مرخصی داده‌ایم.

 

آقامحسن، علی کریمی بعد از بازی قطر مصاحبه کرده و گفته در پرسپولیس نمی‌ماند.
هر مربی آرزو دارد علی کریمی را داشته باشد. البته تصمیم شخصی اوست و کسی نمی‌تواند دخالت کند اما علی خیلی شفاف نگفته چرا می‌خواهد برود. من در سایت‌ها مصاحبه‌اش را خواندم، چیزی که هست اینکه فعلا او با باشگاه به توافق نرسیده اما امیدوارم این توافق دوطرفه از سوی باشگاه و او انجام شود و باشگاه بتواند علی را قانع کند که بماند چون علی پرسپولیس را خیلی دوست دارد. من در این یک سال که با او کار کردم می‌دانم تقاضای او مالی نیست و شاید درخواست‌های دیگری داشته باشد.

 

شما فکر می‌کنید پیامدهای نداشتن علی کریمی برای پرسپولیس گران تمام می‌شود؟
هر بازیکنی خصوصیات فنی خاص خودش را دارد اما علی در فوتبال ایران یک استثناست. من دیروز (سه‌شنبه) هم با علی پروین صحبت می‌کردم. می‌گویم، با جرات هم می‌گویم با وجود آن همه همبازی خوبی که داشتم به نظر من علی کریمی بهترین بازیکن تمام تاریخ فوتبال ما است. همه توانایی‌هایش در زمان صاحب توپ‌بودن را دیده‌اند. آن چیزی که من خودم از آنالیز بازی‌اش به‌دست آورده‌ام نقاط مثبت زیادی را نشان می‌دهد.

 

هر وقت هم که تند صحبت کرده از سر دلسوزی بوده نه چیز دیگر.
یک مقدار لحن صحبت علی تهاجمی است اما بچه فوق‌العاده رکی است. در حرف‌هایی که می‌زند هیچ خواسته شخصی ندارد و در جهت منافع تیم حرف می‌زند. شاید بعضی مواقع تند صحبت کند ولی کلا از نظر فنی و انضباطی فوق‌العاده است. البته بعضی مواقع حرف‌هایش برای بعضی‌ها خوشایند نیست اما برای من باعث خوشحالی بود که یک سال با علی کار کنم. من نمی‌توانم بگویم برایش نقش مربی را ایفا کرده‌ام. روز اولی که با بازیکنان آشنا شدم مثل یک دوست خوب تجربیاتم را در اختیارشان قرار دادم.

 

بگذریم، به غیر از شما مربیان دیگری هم به کادر فنی اضافه می‌شوند؟
مسلما باید حداقل یک مربی گلرها به کادر فنی اضافه شود. به احتمال زیاد دنیزلی یک مربی بدنساز هم با خودش می‌آورد که من از نام و نشانش خبری ندارم.

 

 

 این مصاحبه قبل از توافق علی کریمی با سرخ ها گرفته شده است.