زنگ خطر به صدا درآمده است
تاريخ ارسال خبر : 15 ژوئن 2014 | ساعت 11:13 | کد خبر: 31532 | sv147 | چاپ این مطلب

سه‌شنبه ۲۰ خرداد، داعش (دولت اسلامی عراق و شام)، در تهاجمی غیرمنتظره، شهر موصل را اشغال کرد. اشغال پی در پی چند شهر عراق به قدری سریع صورت گرفت که بعضی‌ها آن را به «تورنادو» تشبیه کردند. داعش از اشغال برخی استان‌های عراق مقادیر بسیاری زیادی مهمات و پول بدست آورده که سلاح‌های بدست آمده این گروه را بیش از این تقویت می‌کند.

بدست آوردن میلیون‌ها دلار از بانک‌های شهرهای اشغال شده و یک انبار تسلیحات آمریکایی در شهر موصل عراق از نمونه های غنائم به دست آمده برای داعش است. البته این اخبار غنائم و پوشش گسترده آن مشکوک است و بعنوان پوششی برای کمک‌های مالی و تسلیحاتی کلانی که از عربستان و قطر دریافت می‌کنند، می‌باشد.

هدف داعش ایجاد «دولت اسلامی عراق و شام» در منطقه پهناوری است که با ترکیه در شمال و کردستان عراق و ایران در شرق هم‌مرز خواهد بود. تسلط داعش بر این منطقه به معنی مسدود کردن راه دو خط لوله انتقال گاز ایران به اروپا است. داعش شاخه ای از القاعده است و علاوه بر تروریست‌های تکفیری، عده‌ای از افسران اطلاعاتی و نظامی رژیم صدام عناصر این گروه تروریستی را تشکیل می‌دهند. داعش یک پدیده طبیعی اجتماعی که محصول افراطی‌گری نیست، داعش یک گروه مزدور حرفه‌ای است. جریان اجتماعی یا فکری نیست، این گروه مزدوران رژیم سعودی و قطر هستند که با دلارهای نفتی این دو کشور ارتزاق می‌کنند.

سعودی و قطری‌ها این روزها هم پیاله اسرائیل شده‌اند و ایران را دشمن شماره یک خود می‌دانند، به همین خاطر در حال سرمایه گذاری برای ایجاد تحرکاتی در ایران هستند. سیمون هندرسن در مقاله ای که در فارین پالیسی منتشر شده می نویسد :نبرد کنونی داعش در عراق در واقع نبرد سعودی علیه ایران به ‌جهت تسلط بر خاورمیانه است. وی می نویسد:روند نبردهای گروهک داعش در عراق نتیجه دسیسه چندساله دربار آل سعود برای نبرد با جمهوری اسلامی است. ملک‌عبدالله شک ندارد که ضربه زدن راهبردی به ایران با رهبری وی جهت سرنگونی«بشار اسد» موفقیتی دربر نداشته است بنابراین رویدادهای کنونی عراق فرصت جدیدی را به وی اعطا کرده است. (۱)

این روزها کسانی هستند که به اربابان داعش وابسته‌اند، این روزها در حال ایجاد شبهه و راه انداختن بحث‌هایی هستند که ذهن‌ها را خراب و روحیه را ضعیف کند. متهم کردن ایران، متهم کردن شیعیان یا اهل تسنن، کشانیدن بحث داعش به مسائل داخلی و غیره از نمونه این اقدامات است.

شهبازی در این باره نوشت : نئوکان‌ها در دوره هشت ساله بوش، از طریق کسانی مثل پل ولفوویتز و ریچارد پرل، شبکه ایرانی مفصلی درست کرده و به این‌ها در جاهای مختلف کار دادند و تغذیه مالی‌شان می‌کردند. دولت اوباما این بودجه را قطع کرد و تعدادی‌شان را از بخش فارسی صدای آمریکا بیرون کردند. این‌ها، با واسطه کسانی مثل علیرضا نوری‌زاده، زیر پوشش مالی سرویس سعودی رفتند، سعودی‌ها از آن‌ها می‌خواهند علیه تشیع تبلیغ کنند. در فیسبوک هم حضور فعال دارند. یعنی، درواقع ما با همکاران ایرانی داعش سر و کار داریم.

از نمونه متهم کردن ایران، می توان به توئیت «توماس اردبرینک» رئیس دفتر نیویورک تایمز در تهران اشاره کرد، توماس اردبرینک می نویسد : آیت الله سیستانی در گفتگویی به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایران اقدام میکند و شیعیان عرب هزینه اش را میپردازند. (۲)

این تحرکات و متهم کردن ایران، در کنار حمله گاز انبری داعش به شهرهای عراق و نزدیک شدن به مرزهای ایران، زنگ خطری جدی برای مقامات جمهوری اسلامی به صدا درآورده است. از دیگر طرف سرمایه گذاری سعودی برای تحریک، ایجاد رعب و وحشت در ایران افزایش یافته است. شایعه حضور وهابی ها در شهرهای ایران و تعرض به دختران و زنان، از نمونه ایجاد رعب و وحشت در بین مردم است.

گزاره های زیر ثابت کننده مدعای تلاش و نفوذ سعودی ها در کشور است : 

یک : مدیرکل اطلاعات استان قزوین پنجشنبه ۲۲ خرداد گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) یکی از عناصر وابسته به گروه های تکفیری که قصد جذب نیرو و اعزام آنها به سوریه و عراق را داشتند، در قزوین شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد. تعدادی از عناصر سلفی جهادی که وابسته به یکی از گروهک های فعال بیگانه می باشند در زمینه جذب نیرو از میان افراد مستعد در داخل کشور و اعزام آنها به سوریه و عراق به منظور پیوستن به یکی از گروه های تکفیری در برخی استان ها از جمله قزوین فعالیت داشتند.

حسینی افزود: حضور یکی از عناصر اصلی این جریان در استان قزوین موجب شده بود تا عناصر جذبی توسط این گروه تشکیلاتی پس از حضور چند روزه در قزوین از طریق این سوژه از کشور خارج شوند. (۳)

دو) غلامحسین محسنی اژه‌ای در شصت و دومین دادستان کل کشور همچنین در مورد حضور تکفیری‌ها در کشور، گفت: دستورات لازم به دستگاه‌های امنیتی داده شده تا مانع ورود این افراد به کشور شود، البته در این زمینه چند نفری نیز بازداشت شده‌اند. 

سه) معاون وزارت اطلاعات: در ماه اخیر ۳۰ عضو القاعده را در ایران دستگیر کرده ایم؛معاون وزیر اطلاعات با اشاره به هوشیاری نیروهای اطلاعاتی کشور از دستگیری ۳۰ عضو القاعده در کشور خبر داد و بیان کرد: این افراد در طی یک ماه گذشته شناسائی و دستگیر شده اند. وزارت اطلاعات بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر به طور یکسره درگیر با مسائل مرتبط با القاعده در کشور است و این گروه های تروریستی از هیچ تلاشی برای انجام کارهای تروریتسی و ناامنی در حسینیه ها و مکان های زیارتی دریغ نمی کنند.

معاون وزیر اطلاعات خبر داده که ؛ سالانه صدها نفر جاسوس دشمنان در زمینه های مختلف در کشور دستگیر می شوند.(۴)

چهار) چند سالی است که سازمان اطلاعات و امنیت رژیم وهابی آل سعود، با سرمایه گذاری گسترده در مناطق سنی نشین جمهوری اسلامی ایران به ویژه در جنوب کشور،‌ تلاش دارد نفوذ خود در این مناطق را افزایش دهد. این سرمایه گذاری دستگاه امنیتی سعودی در راستای نشر و گسترش اندیشه انحرافی فرقه ضاله وهابیت صورت می گیرد. بر همین اساس آمار موجود حکایت از آن دارد که از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا تیرماه همان سال، نزدیک به ۲۵۰۰ ایرانی تنها در شهر اهواز و حومه آن در استان خوزستان، پیرو فرقه ضاله وهابیت شده اند.(۵)

پنج) اتش زدن دو مسجد و یک حسینیه در کوی طالقانی شهرستان ماهشهر در استان خوزستان، نمونه های دیگری از این تحرکات هستند. استان خوزستان به دلیل عرب زبان بودن اکثریت ساکنان آن، محل مناسبی برای نقشه های شوم وهابی های عربستانی است.

پایگاه اطلاع رسانی خوزستان در این باره می نویسد : مسجدجوادالائمه در شهرک طالقانی ماهشهر توسط افرادی ناشناس به آتش کشیده شد این سومین مکان مذهبی است که در دو روز اخیر در این شهرک به صورت مشکوکی به آتش کشیده می شوند. پیشتر مسجد صاحب الزمان شهرک طالقانی که مصلای نمازجمعه این منطقه و حسینیه لفته حیدری چار آتش سوزی شد نکته قابل توجه اینجاست که در این حادثه نیز منبرعزاداری سیدالشهدا (ع) که در حیاط حسینیه قرار داشته دچار آتش سوزی شده است. (۶)

منطقه کوی طالقانی شهرستان ماهشهر، منطقه ای عرب نشین است. در زمان حمله صدام به ایران نیز شاهد بودیم برخی خودباختگان با نگاه به عرب زبان بودن صدام و عراقی ها به حمایت از متجاوزان پرداختند. اما در این برهه زمانی قطعاً غیور مردان عرب خوزستان با اطلاع از نقشه های شوم عربستان به مقابله با این اقدامات می پردازند. در اینجا اقدامات برخی از مسئولین و اظهارات افراد نادان آب به اسیاب دشمن می ریزد، ایجاد دوگانگی عرب و عجم در خوزستان صدمات جبران ناپذیری را به کشور می زند. 

این روزها جدایی طلبان الاحواز نیز به شدت فعال شده اند ، پخش کلیپی از داریوش ارجمند در شبکه های اجتماعی در رابطه با اعراب کشور و توهین به این هموطنان از دیگر تحرکات است که در زیر پوست جامعه در حال گسترش است و کوچکترین جرقه ای باعث شعله ور شدن آتشی بزرگ می گردد. مسئولین امنیتی کشور باید بدانند که خطر در بیخ گوش است، بزرگ کردن دوگانگی عرب-عجم و صحبت های برخی افراد در این باره ماحصل خوبی ندارد. پیوند فقر و بیکاری با دلارهای سعودی می تواند فرزند ناخلفی به مانند دیگر گروههای تروریستی پدید اورد، زمینه هم به دست برخی افراد فراهم می شود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ