تلاش برای رفع پارادوکس «پایتخت انرژی-محرومیت»
تاريخ ارسال خبر : 15 ژوئن 2016 | ساعت 20:29 | کد خبر: 35027 | sv169 | چاپ این مطلب

تلاش برای رفع پارادوکس «پایتخت انرژی-محرومیت» با مشخص شدن وضعیت نمایندگان چهار حوزه انتخابیه استان در مجلسمنطقه ویژه

پس از رای‌گیری و بررسی‌ نهائی از سوی نمایندگان و هیات رئیسه مجلس دهم، اعضای کمیسیون‌های این دوره از مجلس شورای اسلامی مشخص شدند. به این ترتیب، تکلیف عضویت نمایندگان چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر در مجلس دهم در کمیسیون‌های عمران، انرژی و کشاورزی و منابع طبیعی مشخص شد.

به گزارش “عسلویه نیوز”محمدباقر سعادت، نماینده دشتستان با وجود این‌که گزینه اولش برای عضویت در کمیسیون‌ها، انرژی بود، بنا به ضرورت، کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی را انتخاب و در آن عضو شد.

وی در اولین اظهار نظر خود پس از انتخابش در کمیسیون کشاورزی به ایلنا گفت: نیاز مردم دشتستان در حال حاضر کشاورزی است و از این انتخاب راضی بوده و امیدوار است با تلاش و حمایت مردم حوزه انتخابیه‌اش، گام‌های خوبی در بهبود وضعیت کشاورزی و به‌ویژه سامان بخشیدن به وضعیت نخیلات این حوزه بردارد.

سیدکمال‌الدین شهریاری، نماینده دشتی و تنگستان هم با موفقیت توانست به اولین گزینه خود یعنی عضویت در کمیسیون عمران دست پیدا کند.

از سوی دیگر، اگرچه وجود درخواست‌های زیاد از سوی نمایندگان در کمیسیون انرژی، کار را برای نمایندگان استان بوشهر دشوار کرده بود، اما حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر، دیلم و گناوه و نیز سکینه الماسی، نماینده جم، کنگان و عسلویه توانستند به‌عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شوند. در همین راستا خدری، نامزد نایب رئیسی کمیسیون انرژی نیز شده بود ولی علی‌رقم تلاش‌های زیاد و لابی‌‌های قوی خود در این زمینه ناکام ماند. گفتنی است، در دوره‌های پیشین مجلس، تنها دو نماینده استان توانسته بودند در جایگاه نایب‌رئیس کمیسیون‌ها قرار بگیرند.سیدکمال‌الدین شهریاری، نماینده دشتی و تنگستان در مجلس سوم و چهارم در کمیسیون راه و شهرسازی و نیز رازقی، نماینده دشتستان در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی.

به هر ترتیب با وجود آن‌که برخی نمایندگان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی در کمیسیون انرژی عضو بوده‌اند اما وجود نارسائی و کمبود‌های فراوان در بخش‌های مختلف استان نشان می‌دهد، پایتخت انرژی نیاز به سیاهی لشکر در کمیسیون انرژی ندارد. احیا منافع و حقوق به‌حق مردم استان بوشهر چیزی فرای لابی‌گری برای تنها عضویت‌داشتن در کمیسیون‌های پرتردد است. از نمود نتیجه عملکرد نمایندگان اسبق استان بوشهر که عضو کمیسیون انرژی نیز بوده‌اند، همان بس که بوشهر همچنان و تنها، نام پایتخت انرژی را یدک می‌کشد و سهم مردم استان از انرژی نفت و گاز آنقدر اندک است که پسوند «محروم» همچنان بر تارک این استان نقش بسته‌. حال باید دید آیا در این دوره نمایندگان می‌توانند پارادوکس «پایتخت انرژی-محرومیت» را رفع کنند یا خیر!؟ انتهای پیام/ایلنا


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ