- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

قیمت مرغ به مرز ۶ هزار تومان رسید

با وجود وعده‌های مسئولان برای مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، در آستانه ماه مبارک رمضان قطار گرانی اقلام خوراکی، کالاهای مصرفی و محصولات صنعتی با شتاب به پیش می‌رود

افزایش رسمی و غیررسمی قیمت مواد پروتئینی، میوه و مرکبات، برنج و حبوبات، لبنیات، خودرو و سایر اقلام خوراکی و کالاهای صنعتی در حالی ادامه دارد که از ابتدای امسال مسئولان تنظیم بازار با تکیه بر تأمین ارزان قیمت نهاده‌های تولید و برخوردهای نظارتی وعده کاهش قیمت این اقلام را مطرح کرده بودند اما بررسی قیمت این اقلام در بازار خرده فروشی بیانگر تشدید سیر صعودی قیمت‌هاست.

نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ که طی چند هفته گذشته از پنج هزارو ۲۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان بود طی دو روز گذشته به پنج هزارو ۹۰۰ تاشش هزار تومان افزایش یافته است. همچنین روز گذشته نرخ هر شانه تخم مرغ مارک‌دار به چهار هزار و ۵۰۰تومان افزایش یافت و قیمت هر شانه تخم‌مرغ معمولی نیز از چهار هزار تا چهار هزار و ۲۰۰ تومان در نوسان بود. همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط نیز که طی چند هفته گذشته کاهش ۱۰ درصدی را شاهد بود با سیر صعودی به مرز ۲۰ هزار تومان نزدیک شده است.

افزایش رسمی قیمت خودرو

در حالی‌که پیش از این شرکت‌های خودروسازی نسبت به افزایش غیرقانونی قیمت برخی انواع خودرو اقدام کرده بودند، سازمان حمایت با افزایش رسمی قیمت چهار خودروی ساخت داخل موافقت کرده است. با تصویب کمیته خودرو افزایش قیمت چهار مدل خودرو شامل سوزوکی و سه کلاس مختلف پژو پارس مورد تأیید قرار گرفته است.

روایت بانک مرکزی از افزایش قیمت خوراکی

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از قیمت خرده فروشی اقلام خوراکی طی هفته منتهی به ۲۶ خرداد ماه نیز حاکی از افزایش قیمت اغلب این اقلام است.طی هفته مذکور در مقایسه با هفته قبل از آن، از ۱۱ گروه کالایی نرخ هفت گروه تخم‌مرغ، برنج، حبوبات، سبزی‌های تازه ، گوشت قرمز ، گوشت مرغ و چای افزایش قیمت و یک گروه میوه‌های تازه کاهش قیمت داشته و نرخ سه گروه لبنیات، قندوشکر و روغن نباتی ثابت بوده است.