- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

درآمد ۴۴۰۰ میلیارد ریالی تولیدات کشاورزی دشتستان

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از درآمد ۴۴۰۰ میلیارد ریالی تولیدات کشاورزی دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: درآمد 4400 میلیارد ریالی تولیدات کشاورزی دشتستان

به گزارش “عسلویه نیوز”حسین قیصری عصر امروز در بازدید از طرح‌های کشاورزی در دشتستان اظهار داشت: کشاورزی در سال تولید ملی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه کشاورزی شهرستان بهره می‌بریم.

وی افزود: در دشتستان در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌های کشاورزی بسیار خوبی در حوزه روستایی بوده‌ایم و نقش زنان روستایی در تولیدات کشاورزی غیر قابل انکار است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان با اشاره به اهمیت صندوق روستایی حمایت از فعالیت‌های زنان روستایی خاطر نشان کرد: این صندوق به منظور حمایت از فعالیت‌های زنان در حوزه‌های کشاورزی و اقتصادی روستاها ایجاد شده که تاثیرات چشمگیری در ایجاد اشتغال و شکوفایی تولید ملی دارد.

قیصری تصریح کرد: زنان روستایی دشتستان، زنانی خلاق و توانمند هستند که در سال‌های اخیر با فعالیت‌های مستمر خود این را اثبات کرده و اکنون نیز با تلاش در راستای افزایش تولیدات کشاورزی موجب تحقق شعار امسال شده و سبب خرسندی مقام معظم رهبری و مسئولین و امیدواری خود و یأس و ناامیدی دشمنان خواهند شد.

وی از درآمد ۴۴۰۰ میلیارد ریالی تولیدات کشاورزی دشتستان خبر داد و افزود: در یک سال اخیر میزان درآمد حاصل از تولیدات کشاورزی استان ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۴۴۰ میلیارد تومان آن سهم دشتستان بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اذعان داشت: در حوزه دامپزشکی، رتبه اول تولید گوشت قرمز و گوشت سفید از آن دشتستان است به طوریکه ۴۷ درصد مرغداری‌های استان در دشتستان واقع شده و همچنین ۷۵۰۰ تن گوشت قرمز مورد نیاز استان توسط دشتستانی‌ها تولید می‌شود.

وی خرید ۶ هزار تن خرما از تولیدکنندگان را از اقدامات انجام شده توسط بخش تعاون روستایی جهاد کشاورزی دشتستان عنوان کرد و گفت: از همه امکانات و توان موجود برای رشد و توسعه کشاورزی شهرستان استفاده خواهیم کرد.