- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای طرح غربالگری و ارزیابی وضعیت سلامت دانش‌آموزان شهرستان جم

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم از اجرای طرح غربالگری و ارزیابی وضعیت سلامت دانش‌آموزان شهرستان جم خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح غربالگری و ارزیابی وضعیت سلامت دانش‌آموزان شهرستان جم

به گزارش “عسلویه نیوز”احمد قاسمی عصر امروز در جمع مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: توسعه و رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی در جم با تلاش همه مسئولان در دست اجراست.

وی افزود: افزایش امکانات و تجهیزات بهداشتی و بهبود خدمات‌رسانی به مردم در دستور کار این شبکه قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت جم از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در جم خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان جم با همکاری شبکه بهداشت و درمان و سازمان آموزش و پرورش این شهرستان در حال اجراست.

قاسمی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح مذکور، غربالگری و ارزیابی وضعیت سلامت جسمی و روانی و تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان و نونهالان بدو ورود به مدارس مربوطه است.

وی اضافه کرد: در این طرح تمام نونهالان مذکور با انجام واکسیناسیون تکمیلی توأم در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به پایگاه سنجش مراجعه می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت جم گفت: دانش‌آموزان پس از ارزیابی وضعیت بینایی و شنوایی و بهداشت دهان و دندان و همچنین محاسبه قد و وزن و BMI، توسط پزشک مستقر در پایگاه مربوطه معاینه و در نهایت موارد مورد نیاز برای پیگیری و درمان، به متخصصین مربوطه ارجاع می‌شوند.

قاسمی افزود: برای سهولت دسترسی خانواده‌های بخش ریز از توابع این شهرستان، هم تیم سیار ارائه خدمات به این عزیزان، به مدت یک هفته در مدرسه میرزای شیرازی شهر ریز مستقر و کار سنجش دانش‌آموزان در این حوزه صورت گرفته است.

وی اذعان کرد: این طرح تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری به منظور ارائه خدمات به نونهالان در مدرسه حضرت رقیه ادامه خواهد داشت.