- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کارگاه‌های سنتی بسته‌بندی خرما در دشتستان ساماندهی می‌شوند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: کارگاه‌های سنتی بسته‌بندی خرما در دشتستان ساماندهی می‌شوند.

خبرگزاری فارس: کارگاه‌های سنتی بسته‌بندی خرما در دشتستان ساماندهی می‌شوند

به گزارش “عسلویه نیوز” ابوالقاسم محمدزاده بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ساماندهی بسته‌بندی خرما اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید همه دستگاه‌ها و نهادها همکاری و همراهی کنند.

وی افزود: افزایش کیفیت محصولات و تولیدات داخلی و فرهنگ‌سازی در این زمینه از راهکارهای مهم است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به جایگاه ویژه دشتستان در تولیدات خرما خاطر نشان کرد: افزایش کیفیت این محصول مهم‌ترین اولویت است که انتظار داریم توسط فعالان این عرصه انجام شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی کارگاه‌های سنتی بسته‌بندی خرما از اولویت‌های این اداره است که بدون تردید، تاثیر بسزایی در رشد و توسعه شهرستان خواهد داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان بیان کرد: باید در حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تلاش بیشتری شود و مردم نیز با خرید کالاهای داخلی حمایت لازم را انجام دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز در این نشست اظهار داشت: شهرستان دشتستان به دلیل تولید بخش عظیمی از خرمای استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

غلامرضا کهن از اعضا خواست تا تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود را جدی بگیرند و آنها را پیگیری کنند تا محصول تولیدی از لحاظ کیفیت و بسته‌بندی در رده بالایی قرار گیرد.

در این جلسه همچنین موضوعاتی نظیر بررسی ماده جایگزین با متیل بروماید برای ضد عفونی کردن خرما و ساماندهی مکان‌های سنتی بسته‌بندی خرما مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان مقرر شد که جلسه آموزشی با حضور حدود ۳۰۰ نفر از فعالان بسته‌بندی خرما برگزار شود و آموزش‌های لازم به افراد مذکور داده شود.