- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جابه‌جایی سالانه یک میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از جابه‌جایی سالانه یک میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه خبر داد.

خبرگزاری فارس: جابه‌جایی سالانه یک میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه

به گزارش”عسلویه نیوز” مسعود نصوری بعد از ظهر امروز در نشست با یک گروه سرمایه‌گذار خارجی فعال در زمینه ساخت لوله‌های صنعت نفت و گاز اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق صنعت نفت و گاز است و در سال جاری شاهد بیشترین تلاش برای توسعه این منطقه هستیم.

وی افزود: منطقه ویژه پارس دارای موقعیت ویژه‌ای برای رشد و پیشرفت است و استفاده از ظرفیت‌های این منطقه امری مهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به لزوم جذب بیشتر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق عملیاتی منطقه خاطر نشان کرد: تسهیلات لازم برای جذب سرمایه‌گذاران در منطقه فراهم می‌شود.

نصوری با اشاره به سفر پر برکت مقام معظم رهبری به منطقه ویژه پارس در سال گذشته اذعان کرد: رهبر فرزانه انقلاب حجت را بر ما مسئولان تمام کرده و در حوزه سرمایه‌گذاری باید با هدف تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسیر جذب سرمایه را تسهیل و کوتاه کنیم.

وی به معرفی مجتمع بزرگ بندری پارس اشاره کرد و گفت: مجتمع بندری پارس با ظرفیت بالا و قابل توجه تخلیه و بارگیری کالا و تجهیزات از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس از ظرفیت بسیار خوب حمل و نقل کالا و مسافر در منطقه ویژه پارس خبر داد و افزود: فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه با ظرفیت جابه‌جایی سالانه حدود یک میلیون نفر مسافر و امکان ورود و خروج میزان قابل توجه کالا و تجهیزات، به لحاظ امکانات پیشرفته فرودگاهی در رتبه برتر کشوری پس از فرودگاه امام خمینی (ره) قرار دارد و این به عنوان مزیت برجسته سرمایه‌گذاری در این منطقه محسوب می‌شود.

نصوری اضافه کرد: این سازمان در زمینه فراهم کردن اراضی مورد نیاز طرح‌های سرمایه‌گذاری آمادگی لازم را دارد.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از اراضی منطقه ویژه پارس با هدف استقرار و توسعه صنایع نیمه سنگین مانند مخازن تحت فشار، تجهیزات پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی، صنایع خطوط لوله و صنایع فلزی در نظر گرفته شده است.

نصوری ادامه داد: بخش دیگری از زمین‌های این منطقه راهبردی، برای توسعه صنایع مختلط مانند صنایع ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فلزی، برق و الکترونیک، ابزار دقیق و صنایع شیمیایی اختصاص یافته است.

وی افزود: باید از تمام امکانات و پتانسیل موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی بهره ببریم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.

در این نشست گروه سرمایه‌گذاری خارجی نیز آمادگی خود را برای همکاری با پارس جنوبی اعلام کرد.