بازسازی ۱۶۷ کلاس درس در شهرستان بوشهر
تاريخ ارسال خبر : 18 ژوئن 2014 | ساعت 14:16 | کد خبر: 31541 | sv162 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مدیرکل نوسازی مدارس بوشهر از بازسازی ۱۶۷ کلاس درس در شهرستان بوشهرخبرداد.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی ,توسعه وتجهیز مدارس استان بوشهر مدیرکل نوسازی، توسعه و تحهیزمدارس استان بوشهر با بیان اینکه بازسازی مدارس تخریبی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است گفت: ۱۶۷ کلاس درس فرسوده و تخریبی در شهرستان بوشهر نوسازی و تجهیز شده است.


احمد مرادی بعدازظهر امروز در بازدید کارشناسان دفتر بودجه راهبردی ریاست جمهوری از طرح بازسازی مدارس تخریبی و نیمه تمام شهر بوشهر با بیان اینکه بازسازی مدارس تخریبی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت برنامه‌های نوسازی مدارس بوشهر است اظهار کرد: تاکنون از محل طرح تخریب و بازسازی در  شهرستان بوشهر ۱۶۷کلاس درس مورد بهره داری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دو بخش دولتی و غیردولتی فعال است تصریح کرد:  برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی نیازمند اعتبار و مشارکت خیران نوع دوست هستیم تا بتوانیم با تکمیل این طرح‌ها که از گذشته به جا مانده شاخص‌های زیرساختی آموزشی استان را ارتقا دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تحهیزمدارس استان بوشهربر مشارکت تکمیل فضای آموزشی نیمه تمام شهربوشهر تاکید کرد و گفت: تنها پروژه  نیمه تمام از این محل مدرسه شش کلاسه آسیه بوشهر با زیر بنای ۸۷۰ مترمربع است که برای تکمیل و بهره‌برداری نیاز به اعتباری معادل ۵۵۰ میلیون ریال دارد.

مرادی توجه به شاداب سازی مدارس با بهره‌گیری از معماری و نمادهای بومی را از دیگر سیاست‌های راهبردی نوسازی مدارس عنوان کرد و گفت: نوسازی مدارس برای موفقیت خود در توسعه زیرساخت‌های آموزشی، نیازمند همکاری و همراهی ویژه است و برای رسیدن به این هدف از همه ابزارها و ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی از مقاوم سازی بیش از ۹۰ درصد فضاهای آموزشی شهر زلزله‌زده شنبه خبرداد و گفت:  ۱۶ مدرسه در حادثه زلزله منطقه شنبه دشتی در ۲۰ فروردین سال ۹۲ خسارت دیدند که برای بازسازی ومقاوم سازی این مدارس افزون بر۶۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با بیان اینکه با مشارکت سایر دستگاههای اجرایی و شرکت‌های مستقر در استان بوشهربا اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد ریال مدارس در حال بازسازی و مقاوم سازی هستندافزود: تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ کلاس درس در ۱۰ شهرستان استان بوشهر بازسازی و مقاوم‌سازی شده و این روند تا مقاوم‌سازی و بازسازی تمام کلاس‌های درس ادامه دارد.

دراین بازدید گروه اعزامی از دفتر بودجه راهبردی ریاست جمهوری و هئیت همراه  شش مدرسه قدیمی شهر بوشهر مورد بازدید فنی قرار دادند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ