دولت به جای حواشی به فکر اقتصاد و معیشت مردم باشد
تاريخ ارسال خبر : 17 ژوئن 2016 | ساعت 17:38 | کد خبر: 35095 | sv246 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه گفت: دولت به جای حواشی به فکر اقتصاد و معیشت مردم باشد.امام جمعه
به گزارش “عسلویه نیوز”حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه عسلویه با دعوت به تقوای الهی در خصوص اهمیت روزه و آثار مختلف آنان سخنانی بیان کرد و اظهار داشت: نهایت روزه داری تقواست و انسان باید به وسیله روزه بنیه تقوای خود را محکم کند.

وی با بیان اینکه روزه اثرات مختلفی دارد افزود: آثار اجتماعی روزه بسیار مهم است و مهم‌ترین درس اجتماعی روزه در واقع درس برادری و مساوات است که به ما می‌آموزد که فقیر و غنی یکی است.

امام جمعه عسلویه همچنین به اثرات بهداشتی روزه اشاره کرد و یادآور شد: امروز عده کثیری از پزشکان، درمان خیلی از دردها را روزه داری و امساک می‌دانند؛ پیامبر (ص) نیز در سخنی فرمودند “روزه بگیرید تا سالم باشید” و در روایتی دیگر فرمودند “معده خانه همه دردهاست”.

هاشمی‌نژاد گفت: از آثار دیگر روزه اثر معنوی است، به خصوص ترک گناه و تنها عبادتی است که با اخلاص انجام می‌گیرد و بندگی با اخلاص را نمایان می‌کند، روزه‌دار واقعی کسی است که تمام اعضاء و جوارح او روزه باشد و ترک گناه بافضیلت‌ترین عمل در این ماه هست که باید قدر بدانیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه نیز به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که دشمن از اول انقلاب نقشه‌های زیادی کشیده تا سد راه این نهضت و انقلاب باشند که به لطف خدا و با جانفشانی امام (ره) و شهدا و استقامت مردم نقش بر آب شده است.

امام جمعه عسلویه افزود: دشمنان می‌خواهند قدرت نظام را کم کنند، دشمن از توانمندی‌های ایران دل پرخونی دارد و نمی‌توانند پیشرفت‌های علمی ما را ببینند و در واقع از مستقل بودن و عدم وابستگی کشور به آمریکا و بیگانگان عصبانی هستند.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: حضرت آقا فرمودند تصور کنار آمدن با آمریکا تصور غلطی است و توهمی بیش نیست؛ در طی دو سه سال گذشته خیلی کوتاه آمدید چه مشکلی حل شد؟.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر چمران گفت: شهید چمران عارفی به تمام معنا و مجاهدی بزرگ بود که عمر خود را وقف دفاع از اسلام و حفظ ارزش‌های دینی گذاشت چه در لبنان و چه در جنگ تحمیلی نقش برجسته‌ای در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی داشت.

امام جمعه عسلویه همچنین روز بسیج اساتید را به همه استادان بسیجی تبریک گفت و بر لزوم تقویت بسیج اسانید تاکید کرد.

هاشمی‌نژاد با تبریک سالروز میلاد فرخنده امام حسن مجتبی (ع)، کریم اهل بیت (ع) اظهار داشت: این امام عظیم‌الشأن نیز همچون همه ائمه (ع) دارای ویژگی‌های ارزنده‌ای بود از جمله اینک مرتب به عیادت بیماران می‌رفت و دعوت مردم را اجابت می‌کرد.

وی تاکید کرد: امام حسن مجتبی(ع) همواره با فقرا نشست و برخاست داشت و کسی را از خود نمی‌رنجاند و بدی‌های دیگران را با نیکی پاسخ می‌داد و در واقع این خصوصیات حضرت امام حسن مجتبی(ع) می‌تواند الگویی برای ما پیروان آن حضرت باشد.

امام جمعه عسلویه با تسلیت درگذشت پدر پیر شاعران انقلاب اسلامی مرحوم حمید سبزواری گفت: مقام معظم رهبری در وصف ایشان چه زیبا فرمودند که سبزواری با انقلاب زیست و برای اسلام و انقلاب سرود و وفادارانه با انقلاب ماند.

هاشمی‌نژاد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته اکرام ایتام و نیازمندان افزود: بیاییم این عزیزان را دریابیم و به آنان کمک کنیم، تعدادی زیادی یتیم و کودک بد سرپرست داریم و از خیران و افراد توانمند انتظار داریم با مراجعه به کمیته امداد حامی یک یا چند نفر از این نیازمندان شویم.

وی بر لزوم خدمت‌رسانی مسئولان به مردم تاکید کرد و یادآور شد: در نظام اسلامی پست و عنوان، نوکری مردم است و خدمت به مردم مایه افتخار است، وزیری تا قبل از رای اعتماد می‌گوید من مخالف مسکن نیستم و اولین کسی بودم که این طرح را وارد نظام برنامه ریزی کشور کردم، اما همین وزیر بعداً می‌آید می‌گوید مسکن مهر طرحی فاجعه‌آمیز است و خودش هم می‌گوید ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور داریم، این بی‌مدیریتی شماست.

هاشمی‌نژاد تبیین کرد: وزیری که میلیاردها سرمایه دارد، درد محرومان و فقرا را درک نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: برخی‌ها بحث مذاکرات را به گردن نظام و رهبری می‌اندازند، در صورتی که آقا فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم.

هاشمی‌نژاد تشریح کرد: وزیر در مجلس می‌گوید تاریخ را تحریف نکنید و می‌گوید این مذاکرات به دستور رهبری بوده است، کجا رهبری دستور داده‌اند این واقعیتی است که باید درک کنیم.

امام جمعه عسلویه افزود: سه سال از عمر دولت همه‌اش به بحث مذاکرات گذشت و برای رفع مشکلات اقتصادی فکری نمی‌کند، دشمن دارد ایمان جوانان ما و نسل آینده ما را می‌برد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ