راه‌اندازی واحد نخست پتروشیمی کاویان در عسلویه
تاريخ ارسال خبر : 19 ژوئن 2011 | ساعت 8:08 | کد خبر: 5374 | sv210 | چاپ این مطلب

عبدالحسین بیات شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: صنعت پتروشیمی در سال گذشته و امسال به موفقیت‌های خوب و قابل‌توجهی دست یافته و شاهد پیشرفت‌های خوبی به ویژه در پارس جنوبی بوده‌ایم.
وی افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و همه باید با تمام توان و انرژی برای افزایش بهره‌وری در صنعت پتروشیمی تلاش و فعالیت کنیم و در امر تولید حداکثری و افزایش کیفیت تولیدات باید همت بیشتری به خرج دهیم.
معاون پتروشیمی وزیر نفت در ادامه از راه‌اندازی واحد نخست پتروشیمی کاویان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تست و راه‌اندازی واحد نخست این مجتمع آغاز شده و تلاش می‌کنیم با دریافت اتان مازاد موجود در منطقه ویژه پارس این واحد یک میلیون تنی را به زودی راه‌اندازی کنیم.
بیات همچنین در ارتباط با واحد دوم پتروشیمی کاویان تصریح کرد: با راه‌اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی خوراک اتان مورد نیاز واحد دوم پتروشیمی کاویان تامین می‍‌شود.
وی یادآور شد: شرکت پتروشیمی کاویان مجری طرح الفین یازده در سایت دو عسلویه است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۵ آغاز شده است.
بیات گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۴۲۸ هزار متر مربع در دو واحد مجزا (کاویان ۱ و ۲) در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ابراز داشت: این مجتمع سالانه ۲ میلیون تن اتیلن تولید می‌کند که این محصول از طریق خط لوله اتیلن غرب خوراک واحدهای لرستان، کردستان، مهاباد، همدان و کرمانشاه را تامین می‌کند.
این مسئول اضافه کرد: امسال طرح‌های بسیار مهم و ارزشمندی در صنعت پتروشیمی کشور راه‌اندازی می‌شود و تلاش داریم ظرفیت تولیدات محصولات پتروشیمی را افزایش دهیم.
وی در پایان اذعان داشت: همت و تلاش مضاعف را همانند سال گذشته سرلوحه خود قرار داده‌ایم و در سال جهاد اقتصادی برای افزایش بهره‌وری از تمام توان خود استفاده می‌کنیم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ