- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۳ کشاورز بوشهری نمونه ملی شدند

به گزارش “عسلویه نیوز” نعمت‌الله احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: این کشاورزان از سوی ستاد انتخاب و معرفی برگزیدگان بخش کشاورزی مستقر در معاونت آموزش و ترویج سازمان تات وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شدند.
وی افزود: ابراهیم آسیایی‌فرد به عنوان کشاورز نمونه محصولات گلخانه‌ای از بخش کاکی شهرستان دشتی، ابراهیم درویشی به عنوان صیاد نمونه میگو از بندر رستمی شهرستان تنگستان و آرزو دهقانی به عنوان مددکار ترویجی برتر زن از روستای برمک شهرستان دشتستان در سطح ملی انتخاب شده‌اند.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر دلایل موفقیت آنان را ارتباط با مراکزترویجی ـ آموزشی، تشویق کشاورزان و روستائیان به مشارکت در مسایل مختلف روستا، ارتباط با کارشناسان تحقیق، اجرا و رعایت تمام نکات مهم در بهبود شرایط کاری با توجه به تجربه خود و علاقه به پیشرفت در زمینه حرفه کشاورزی و تولید بالا در واحد سطح عنوان کرد.
احمدی یادآور شد: این سه کشاورز برتر استان در مرکز استان و ستاد مرکزی در مراسمی کشوری با حضور ریاست جمهور و وزیر جهاد کشاورزی مورد تشویق قرار گرفته و لوح تقدیر دریافت کردند.
این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح تهیه شناسنامه برای کشاورزان خاطرنشان کرد: تهیه شناسنامه ترویجی بهره‌برداران کشاورزی نخستین گام موثر برای تهیه اطلاعات جامع بهره‌برداران و سپس تجزیه و تحلیل آن‌ها و نهایتاً تحقق شناخت‌های ذکر شده و تدوین یک برنامه‌ریزی اساسی و اصلی منطقه‌ای است.
احمدی بیان داشت: در این شناسنامه ترویجی علاوه بر مشخصات فردی کشاورزان، مشخصات عمومی نیز که شامل منابع آبیاری، مشخصات اراضی، محصولات زراعی و باغی کشت شده، تسهیلات بانکی، ماشین آلات و ادوات کشاورزی، نهاده‌های کشاورزی، شرکت در کلاس‌ها و کارگا‌ه‌های آموزشی ترویجی مندرج شده است.
وی خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۷۳ هزار کشاورز زراعی و باغی و دام وجود دارد که هم‌ اکنون ۱۰ هزار جلد شناسنامه ترویجی بین آنان توزیع شده است.
احمدی اذعان داشت: این شناسنامه‌ها در مراکز مدیریت شهرستان‌ها نگهداری می‌شوند و در آینده نزدیک بانک اطلاعاتی جامع مشخصات کشاورزان تشکیل می‌شود.