- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر: دولت باید حمایت ویژه از ملوانان در امر کالای ملوانی را افزایش دهد

به گزارش”عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی دفتر محترم نماینده ولی فقیه وامام جمعه بوشهر ، پنج شنبه شب گذشته با حضور آقای بختیاری وزیر دادگستری در استان بوشهر، طی ملاقاتی که در واپسین ساعات همان شب با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صورت پذیرفت پیرامون برخی مسائل و مشکلات ویژه استان، بحث و تبادل نظر گردید.
وزیر دادگستری که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای رصد مسائل ایجاد شده پیرامون قانون منع قاچاق و ساماندهی کالاهای ملوانی در استان حضور یافته بودند در جلسه ای با حضور استاندار و برخی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کشور در بیت نماینده رهبری به مشورت و چاره اندیشی در این خصوص پرداختند.
حضرت آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر لزوم شناخت عمیق از وضعیت معیشتی مردمان استان ولایتمدار بوشهر و همچنین تأثیرات روانشناختی و جامع شناسی حاصل از اجرای این قانون در استان، ضرورت در نظر گرفتن اقشاری که به طور مستقیم و غیر مستقیم از این راه ارتزاق می نمایند و بررسی تأثیرات مثبت و منفی که اجرای این قانون می تواند بر اقتصاد استان و حتی کشور داشته باشد اظهار داشتند: باید با کار کارشناسی و برنامه ریزی های دقیق، از آسیب ها و صدمات احتمالی حاصل از آن تا حد ممکن جلوگیری شود تا سلامت اقتصادی و اجتماعی ساکنان این مناطق و تمامی استان به بهترین شکل، تامین گردد.
ایشان در ادامه بیان داشتند: ملوانان این استان تنها راه معیشت اقتصادی آنان همین کار است، مناسب است که با ایجاد تسهیلات بانکی و برقراری تعاونی های کارآمد و مجوّز مناسب خرید کالا در سفر به آن عزیزان یاری شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزودند: با کار کارشناسی که از خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است در سال، ۶ سفر با مجوز خرید هر سفر ۶ میلیون تومان، عقلایی به نظر می رسد.
وزیر محترم پس از شنیدن بیانات حضرت آیت الله صفایی بوشهری وعده دادند با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه و رعایت تمامی مسائل اساسی مرتبط با این قانون، جهت رفع معضلات ایجاد شده، تلاش می نمایند.