- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ارتقای سلامت در منطقه پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وب‌دا در بوشهر، افزود: با توجه به تغییر و تحولات جمعیتی که با گسترش صنعت نفت و گاز در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی بوجود آمده است ارایه خدمات بهداشتی درمانی در این منطقه نیازمند به توسعه دارد .

 
دکتر غلامرضا حیدری اضافه‌کرد: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برنامه‌هایی برای تغییر در ساختار تشکیلاتی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی از قبیل خدمات پیشگیری، توسعه مراکز بهداشتی درمانی و مراکز ارایه خدمات تخصصی طراحی کرده و در حال اجراست.
وی با اشاره به مصوبات سفر سال گذشته امام خامنه‌ای به منطقه اقتصادی پارس‌جنوبی، گفت: در این سفر اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال برای توسعه بخش بهداشت و درمان این منطقه در نظر گرفته شده است که طرح‌های مصوب شده در این سفر توسط دانشگاه، نماینده مردم کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کنگان، بخشدار عسلویه و دیگر مسئولان در حال پیگیری است و در آینده نزدیک مورد استفاده مردم این منطقه قرار می‌گیرد. 
این مقام مسئول افزود: در راستای توسعه بخش‌های تخصصی در این منطقه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نیز به عنوان بیمارستان معین شرکت نفت انتخاب شده است که با این اتفاق این مرکز درمانی به یک بیمارستان تخصصی مدرن برای ارایه خدمات درمانی با کیفیت‌تر با تجهیزات مدرن در منطقه تبدیل خواهد شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به راه اندازی بخش دیالیز در آینده بسیار نزدیک ، خرید و راه‌اندازی ام ار ای، احداث و راه‌اندازی بخش ای سی یو، گسترش بخش اورژانس، ، بهبود هتلینگ و تأمین نیروی انسانی متخصص اشاره کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین در حاشیه بازدید از پروژه‌های بهداشتی درمانی در منطقه ویژه پارس جنوبی، گفت: در بازدیدهایی که به همراه نماینده مردم کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کنگان، بخشدار عسلویه انجام شد روند پیشرفت پروژه‌های مصوب در سفر امام خامنه‌ای به منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر حیدری خاطر نشان‌کرد: روند اجرای پروژه‌های توسعه و گسترش خدمات بهداشتی درمانی در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی که از طریق اعتبارات استانی برنامه‌ریزی شده‌اند نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح‌کرد: از دیگر مسایل مهم در ارتقای سلامت مردم گسترش نظام شبکه در منطقه است که چهار خانه بهداشت و دو مرکز بهداشتی، درمانی برای دسترسی راحت‌تر مردم اضافه خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد ساخت مراکز بهداشتی درمانی جدید، گفت: در این سفر زمین مرکز بهداشتی درمانی بیدخون شناسایی و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، مرکز بهداشتی درمانی نخل تقی نیز در یک ساختمان قدیمی در حال ارایه خدمت است که کلنگ احداث یک مرکز بهداشتی درمانی جدید با هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد ریال به زمین زده شد.
دکتر غلامرضا حیدری با اشاره به راه‎‌اندازی مراکز بهداشتی درمانی جدید در منطقه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، گفت: مراحل ساخت مرکز بهداشتی درمانی اخند به پایان رسیده است و با تجهیز این مرکز به وسایل مورد نیاز به بهره‌برداری می‌رسد.
این مقام مسئول در مورد روند پروژه احداث بیمارستان دیر نیز گفت: روند پیشرفت پروژه احداث بیمارستان دیر بسیار خوب است و به‎‌رغم دل نگرانی هایی که در این پروژه وجود داشت پیمانکار ، هم در زمینه احداث سازه و هم در زمینه تأسیسات بیمارستان فعالیت خوبی انجام داده بود و مقرر شده است در سال ۱۳۹۲ مراحل ساخت این بیمارستان به اتمام برسد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های خوب‌‌ مصوبات سفرهای رییس محترم جمهور و امام خامنه‌ای توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و نماینده مردم کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، آینده خوبی برای این منطقه پیش بینی می شود.
در این سفر یک روزه بازدید میدانی در منطقه صورت گرفت و مسئولین با روند ارایه خدمات بهداشتی درمانی آشنا شدند.