رسیدگی به فقرا وایتام درماه رمضان وظیفه همه است
تاريخ ارسال خبر : 19 ژوئن 2015 | ساعت 19:58 | کد خبر: 33481 | sv161 | چاپ این مطلب

“عســلویــه نیــوز” امام جمعه عسلویه مطرح کرد: رسیدگی به فقرا وایتام درماه رمضان وظیفه همه است.

امام جمعه

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، اظهار
داشت: رمضان ماه خودسازی، ماه تزکیه نفس و ماه تقرب جستن به خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه باید از فیض برکت این ماه بهره‌مند شویم، اضافه کرد: روزه عبادتی است که در همه ادیان و‌جود داشته و در دین اسلام نیز جزو عبادات بزرگ الهی است. این عبادت مخصوص کسانی است که به خدای یگانه ایمان دارند.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه روزه مخصوص اهل ایمان است، ادامه داد: روزه آثاری دارد که یکی از آثار آن برابری و ‌مساوات برای فقیر و غنی و عالم و جاهل و همه اقشار است.

وی با بیان اینکه همه باید طعم گرسنگی و تشنگی را بچشند، افزود: غنی و ثروتمند با فقیر برابر است و افراد برای اینکه در این برابری حال فقرا را درک کنند این از برکات معنوی روزه است.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد در ادامه یادی از امام زمان(عج) کرد و گفت: باید تلاش کنیم که از یاران آن حضرت باشیم؛ اگر انسان با ویژگی های آن حضرت همانندسازی کند، قطعا از یاران او خواهد بود. شخص منتظر باید خودسازی کند و محور زندگی‌اش بر اخلاق و روش و ‌منش امامان معصوم باشد.

وی با گرامیداشت ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید والامقام انسان عارف و بیدار دل شهید دکتر چمران و روز بسیج اساتید، بیان داشت: شهید چمران از بسیجیان ممتاز بود و اساتید باید روش و‌ منش شهید چمران داشته باشند.

امام جمعه عسلویه در ادامه با تسلیت به مناسبت چهارم رمضان مصادف با ارتحال عالم مجاهد علامه عسکری، افزود: این عالم بزرگوار که خدمات شایانی به علوم اسلامی کردند.

وی با اشاره به اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام(ره)، ادامه داد: این روز را تبریک می گویم و تقاضا دارم در خصوص راه‌اندازی سازمان تبلیغات شهرستان بیش از این تعلل نشود و این اداره هرچه زودتر در شهرستان مستقر شود.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد ادامه داد: ما وظیفه داریم که در ماه رمضان به فقرا و ایتام رسیدگی کنیم، کمیته امداد این موضوع را در دستور کار داشته باشند؛ از دفتر امام جمعه هم ما تلاش می‌کنیم و‌ کسانی که تمکن مالی دارند، در این زمینه کمک کنند.

وی به تشییع جنازه کم نظیر ۲۷۰ شهید و غواصان شهید اشاره کرد و بیان داشت: این تشییع جنازه درس بزرگی به دشمنان داد. دشمنان اسلام بدانند ملت رشید ایران اسلامی از نظام و از اصول و ارزش‌ها خسته نشده است و در میدان و پای کار است.

امام جمعه عسلویه گفت: این تشییع درسی به دشمنان داد که تحریم شما را به مقاصد شومتان نمی‌رساند و نقطه قوتی برای تیم مذاکره کننده بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز این استقبال پرشور مردم از شهدا را یکی از بیاد ماندنی ترین حوادث انقلاب دانستند ولی متاسفانه بعضی از روزنامه‌ها به اشکال مختلف به این شهدا توهین کردند؛ دولت باید با این روزنامه هتاک برخورد کند. چون قبلا کوتاه آمدید و برخورد نکردید اینها جسور شدند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد اضافه کرد: دولت به دادن آمار اکتفا نکند چون برخی آمارها صحیح نیست؛ برخی مسئولان حرفهایی می‌زنند که در زمینه آمارها تناقض دارد.

وی تصریح کرد: حرف‌های بعضی مسئولان دشمن را گستاخ‌تر می‌کنند؛ مثلا می‌گویند که آب و نان مردم به تحریم وابسته هست یا مشکل ازدواج به تحریم وابسته هست، این چه تدبیر و درایت و امید دادن است؛ از یک سیاستمدار این حرف ها عجیب است.

امام جمعه عسلویه خطاب به مسئولان تاکید کرد: ساده اندیش نباشید؛ دیدیم که آمریکایی‌ها گفتند که مقامات ایران مشتاق برداشتن تحریم‌ها هستند؛ عزت شوکت و آبروی نظام را به سادگی به باد ندهید در اقتصاد مقاومتی فقط به شعار بسنده نکنید. تنها بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی گام های خوبی برداشته است.

وی گفت: دوستان نیروی انتظامی و‌ سپاه و بسیج تلاش کنند حرمت ماه رمضان حفظ شود و با مظاهر روزه‌خواری علنی برخورد کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد اضافه کرد: نباید در نظام اسلامی در کشور اسلامی در شهر اسلامی به ماه رمضان دهن کجی کنند./انتهای پیام


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ