- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رهبری، ایدئولوژی و مردم اضلاع مثلث حکومت اسلامی هستند

“عسلویه نیوز”هادی سیاسی سپاه کنگان گفت: رهبری، ایدئولوژی و مردم اضلاع مثلث حکومت اسلامی هستند.

خبرگزاری فارس: رهبری، ایدئولوژی و مردم اضلاع مثلث حکومت اسلامی هستند

به گزارش”عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی سپاه کنگان،مصعب یحیایی در نشست بسیجیان شهرستان کنگان اظهار داشت: نظام اسلامی امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روزبه‌روز نیز شاهد اقتدار بیشتر این نظام هستیم.

وی افزود: وحدت و همدلی مسئولان و مردم و تبعیت از ولایت فقیه رمز موفقیت کشور است.

این هادی سیاسی بسیج شهرستان کنگان خاطر نشان کرد: اضلاع مثلث حکومت اسلامی را “رهبری، ایدئولوژی و مردم” تشکیل می‌دهند و بدون پشتیبانی مردمی حتی شخصیت‌هایی همچون امیرمؤمنان (ع) نیز قادر به تشکیل حکومت نیستند.

یحیایی ضمن اشاره به اصول و پایه‌های تشکیل حکومت اسلامی گفت: بر اساس آیه ۵۲ سوره الحدید برای تشکیل یک حکومت علاوه بر رهبری و ایدئولوژی، پشتیبانی مردمی لازم و ضروری ‌است و بدون اقبال مردمی هیچ مدیری قادر به تشکیل و اداره جامعه و سازمان نیست.

وی افزود: وقتی تاریخ انبیاء و تاریخ اسلام را مرور می‌کنیم این نکته در سیر تاریخی مشهود است که انبیاء و حتی برخی از ائمه (ع) نیز به دلیل عدم اقبال مردمی نتوانسته‌اند حکومت دینی مورد نظر را تشکیل دهند و از همین جاست که مبحث نیروی انسانی متعهد و کارآزموده در تشکیل و اداره یک جامعه بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

این مسئول اذعان داشت: برای تشکیل حکومت عدل به رهبری امام زمان (عج) نیز نیازمند پرورش و ظهور نیروهای متعهد و متخصص هستیم چرا که تخصص بدون تعهد و نیز تعهد بدون تخصص منجر به انحراف خواهد شد.

یحیایی یادآور شد: انتظار هدفمند و مثبت به معنای پرورش افرادی است که علاوه بر اینکه متعهد به اصول و مبانی دینی خود هستند، تخصص لازم را نیز در رشته‌های مختلف برای اداره مسئولیت‌های بزرگ پس از تحقق امر ظهور کسب کرده باشند.

در این نشست بسیجیان سئوالات خود را در موضوعات مختلف مطرح کردند و یحیایی به این سئوالات پاسخ گفت.