ناکامی اوباما در تحریک همتای چینی خود علیه سوریه
تاريخ ارسال خبر : 20 ژوئن 2012 | ساعت 20:41 | کد خبر: 15351 | sv204 | چاپ این مطلب

رئیس جمهور آمریکا که در تلاش است مسکو و پکن را در مورد بحران سوریه با خود هماهنگ کند، در دیدار با همتای چینی خود در مکزیک در تحریک وی علیه سوریه ناکام ماند.

خبرگزاری فارس: ناکامی اوباما در تحریک همتای چینی خود علیه سوریه

به گزارش فارس، روزنامه “زمان” ترکیه در گزارشی نوشت، “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در لوس کابوس مکزیک، در دیدار با “هو جین تائو” همتای چینی خود خواستار اعمال تحریم علیه دولت “بشار اسد” رئیس جمهور سوریه شد.

اوباما پیش از این دیدار با تأکید بر لزوم توقف کشتارها در سوریه همه تلاش خود را به کار گرفت تا همتای چینی خود را علیه سوریه تحریک کند، اما در نهایت ناامیدی تنها چیزی بود که عاید وی شد.

رئیس جمهور چین در دیدار با اوباما با اشاره به دیدار دو طرف در ماه مارس در سئول اظهار کرد: «ما گفتگوهای خوبی داشتیم. در طول ماه‌های گذشته تیم‌های کاری دو کشور با اجرای خواسته‌های رهبران دو طرف باعث پیشبرد اهداف دو جانبه شده اند.»

اوباما نیز در این دیدار گفت: «چین و آمریکا در توسعه مناسباتشان در طول سه سال و نیم گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته اند.»

انتشار این خبر در حالی صورت می گیرد که اوباما در دیداری دو ساعته اخیر خود با “ولادیمیر پوتین” همتای روس خود نیز نتوانست وی را به برکناری اسد راضی کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: «روسیه و چین از خطر جنگ داخلی در سوریه آگاه هستند اما هنوز به طرح بین‌المللی برای براندازی بشار اسد نپیوسته‌اند. روابط تاریخی روسیه و سوریه و خویشتن‌داری چین از مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، مانع از حل بحران سوریه می‌شود اما من فکر نمی‌کنم که آنها [چین و روسیه] کشتار را قبول داشته باشند.»

اوباما و دوستان او در اروپا تلاش دارند تا مسکو و پکن را در مورد بحران سوریه با خود هماهنگ کنند؛ حال آنکه روسیه و چین معتقدند که سیاست‌های اوباما، سوریه را به سوی جنگ داخلی سوق می‌دهد تا بستر دخالت نظامی ناتو در این بحران فراهم آید.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ