- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری دوره تخصصی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از برگزاری دوره تخصصی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در مناطق مختلف شهرستان کنگان خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی امروز در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز” اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش فعالیت‌های قرآنی یکی از اهداف اساسی سازمان تبلیغات اسلامی است و در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در این زمینه در شهرستان کنگان را شاهد بوده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی، جلسات قرآنی، تشویق کودکان و نوجوانان به فراگیری و حفظ قرآن مجید از رویکردهایی است که طی سال‌های اخیر در قالب برنامه‌های دقیق و منظمی صورت گرفته است.

اهرمی با تاکید بر اینکه قرآن کریم اثرات فراوانی بر زندگی و روح و روان انسان‌ها و جوامع انسانی دارد، بیان داشت: قرآن مجید عامل صعود به سوی بهشت، مایه خرمی دل‌ها، دریای بی‎کران معرفت و یگانه عامل توانگری و نیرومندی انسان‌ها است.

وی اضافه کرد: حفظ قرآن یکی از بهترین و زیباترین راه‌کارهای انس با کلام الهی است که اگر این حفظ با معرفت و تزکیه روح و ذهن نیز قرین شود، انسان را به بالاترین مراتب کمال می‌رساند.

این مسئول اذعان داشت: برگزاری دوره‎‌های آموزشی در فصل تابستان و با فرارسیدن اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان به‌طور وسیع‌تری شروع شده و با استقبال بی‌نظیر کودکان و نوجوانان کنگانی مواجه شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان عنوان کرد: طبق رویه سال‌های گذشته و با عزمی بیشتر مبنی بر آموزش قرآن کریم و گسترش نهضت قرآن آموزی، کلاس‌های روخوانی،‌ روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم ‌آغاز شده و مربیان مشغول آموزش به سنین مختلف از خردسالان پیش دبستانی تا کودکان و نوجوانان هستند.

وی یادآور شد: کلاس‌های آموزش حروف الفبای قرآنی، آموزش و حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم و آموزش خطاطی و نقاشی از دیگر برنامه‌های قرآنی است که از ابتدای خرداد‌ماه با اتمام امتحانات و مدارس در شهرستان کنگان برگزار شده است.

اهرمی با اشاره به شرکت حافظ قرآن کنگانی در آزمون تربیت داور حفظ قرآن کریم ابراز داشت: جابر احمدزاده از معدود قاریان و حافظان ممتاز شهرستان کنگان است که در دوره‌های مختلف سطح‌بندی حفظ قرآن کریم کشور شرکت کرده و موفق به کسب مقام شده است.