- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حقایقی جدید درباره امام موسی صدر

رئیس شورای ملی انتقالی لیبی تاکید کرد، تحقیقات سیستم قضایی این کشور در خصوص ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی به پایان رسیده و برای نخستین بار حقایق مهمی در این رابطه به دست آمده است.

باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه نوشت: مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی عنوان داشت: تحقیقات در خصوص ربوده شدن امام موسی صدر و ۲ تن از همراهانش در لیبی در سال ۱۹۷۸ توسط سیستم قضایی این کشور به پایان رسیده است.

وی در ادامه افزود: این تحقیقات جزئیات بسیار مهمی را برای نخستین بار در خصوص ربوده شدن اما موسی صدر و سرنوشت وی آشکار می‌کند.

عبدالجلیل همچنین تاکید کرد: این تحقیقات از سوی ما به پایان رسیده است و منتظریم تا طرف لبنانی نتایج آزمایش‌های دی ان ای پیکری که معتقدیم متعلق به امام موسی صدر بوده و آن را به مسئولان لبنانی تحویل داده‌ایم، اعلام کند.

لازم به ذکر است ، امام موسی صدر در سال ۱۹۷۸ به همراه محمد یعقوب و عباس بدرالدین بنا به دعوت معمر قذافی،‌ دیکتاتور سابق لیبی به این کشور سفر کرد اما بعد از آن اعلام شده که وی به همراه دو همراهش ربوده شده است.

تاکنون یک جسد در یکی از قبرستان‌های موجود در لیبی پیدا شده که شورای ملی انتقالی این کشور اعلام کرده بود احتمالا متعلق به امام موسی صدر است.