- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

صعود انگلیس و فرانسه از گروه D

تیم فوتبال انگلیس با برتری مقابل اوکراین به عنوان تیم اول گروه چهارم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ شد.


دیدار تیم‌های فوتبال اوکراین و انگلیس ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران در ورزشگاه دونباس آره‌نا شهر دونتسک اوکراین با قضاوت ویکتور کاسای مجارستانی برگزار شد که در نهایت شاگردان روی هاجسون با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند.

وین رونی در ترکیب سه‌شیر اولین بازی خود را در یورو پشت‌سر گذاشت و تک گل بازی را در نیمه دوم به ثمر رساند.

در ابتدای نیمه اول میزبان یورو که از حمایت تماشاگرانش بهره می‌برد بازی را نسبت به انگلیسی‌ها بهتر آغاز کرد و موقعیت‌های خوبی را بر روی دروزاه حریف تدارک دیدند اما در ادامه رفته رفته بازی به تعادل کشیده شد و درنهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در آغار نیمه دوم انگلیس صاحب یک ضربه کرنر شد که پس از ارسال جرارد و برگشت توپ توسط مدافعین اوکراین، بار دیگر کاپیتان سه‌شیر صاحب توپ شد و با ارسالی زیبا و روی اشتباه دروازه‌بان اوکراین، وین رونی در دقیقه ۴۸ موفق به گلزنی شد تا انگلیسی‌ها با یک گل از میزبان مسابقات پیش بیفتند.

اوکراینی‌ها پس از دریافت گل دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند و همه‌جانبه حملاتی را بر روی دروازه انگلیس تدارک می‌دیدند اما شاگردان هاجسون نیز در ضدحملات خطرآفرین ظاهر می‌شدند.

یکی از بهترین فرصت‌های شاگردان اولک بلوخین در دقیقه ۶۲ رخ داد و زمانی که مهاجم اوکراین با جو هارت تک به تک شد و ضربه این بازیکن با عبور از دروازه‌بان انگلیس در شرایطی که به نظر می‌رسید توپ از خط دروازه عبور کرده، توسط مدافعین انگلیس برگشت داده شد.

در نهایت این دیدار با پیروزی انگلیس به پایان رسید و سه شیر به عنوان صدرنشین گروه چهارم شدند راهی مرحله یک‌چهارم شدند.

*ترکیب اوکراین:

پیاتوف، سلین، پاکیتسکی، خاچریدی، گوسف، تیموشچوک، کونوپیلیانکا، یارمولنکا، گارماش (نازارنکو ۷۸)، میلفسکی (بوتکو ۷۷)، دویچ(شوچنکو ۷۰)

*ترکیب انگلیس:

جو هارت، جانسن، تری، لسکات، اشلی کول، میلنر (والکات ۷۰) ، جرارد، پارکر، یانگ، رونی، ولبک (کارول ۸۲)

در دیگر دیدار همزمان این گروه تیم‌های فوتبال فرانسه و سوئد آخرین بازی خود در مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ را در ورزشگاه المپیک شهر کیف با قضاوت پدرو پروئنکا پرتغالی آغاز کردند که در نهایت سوئدی‌ها با دو گل به پیروزی رسیدند.

نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به اتمام رسید اما در نیمه دوم زلاتان ایبراهیموویچ با ضربه‌ای دیدنی و زیبا در دقیقه ۵۴ دروازه فرانسوی‌ها را گشود تا زردپوشان از حریف آبی‌پوش خود پیش بیفتند.

در ادامه باز هم سوئد در واپسین دقایق بازی توسط لارسون ۱+۹۰ به گل رسید.

در نهایت این بازی با پیروزی سوئدی‌ها به پایان رسید و فرانسه با این باخت و با توجه به پیروزی انگلیس در جایگاه دوم گروه چهارم قرار گرفت.

*ترکیب فرانسه:

لوریس، کلیچی، مکسس، رامی، دبوچی، ام‌ویلا (جیرود ۸۳)، دیارا، نصری (منز ۷۷)، ریبری، بن‌عرفا (مالودا ۵۹)، بن‌زما

*ترکیب سوئد:

ایساکسون، گرانکوئیست، ملبرگ، یوناس اولسون، مارتین اولسون، اسونسون (هولمان ۷۸)، کالستروم، بایرامی (ویلهمسون ۴۶)، ایبراهیموویچ، لارسون، تویوونن (ورنبولوم ۷۸)