- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بهره برداری مدرسه شش کلاسه هاله در مهرماه

“عسلویه نیوز” عملیات احداث مدرسه شش کلاسه هاله تا مهر ماه سال جاری به اتمام می رسد و این مدرسه آماده بهره برداری می شود. [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” حسن راشدی معاون بخشدار عسلویه به همراه نماینده مردم دیر، کنگان و جم از پروژه های مصوب در سفر مقام معظم رهبری بازدید نمود عنوان کرد: با حضور نماینده حوزه انتخابیه از یک مدرسه شش کلاسه که با بودجه ایمعادل ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین شده، بازدید به عمل آمد.

این مسئول افزود:لازم به ذکر است که خوشبختانه تاکنون روند احداث این مدرسه تقربا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیمانکار پروژه موظف شده است تا مهرماه سال جاری ساخت این مدرسه را به اتمام برساند.

راشدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بومیان شاغل در شرکت ها، اکثرا کارهای خدماتی و از این قبیل را در دست دارند، لذا سازمان منطقه ویژه در همین راستا اقدام بهبرگزاری یک دوره کلاس آموزشی برای توانمندسازی نیروهای بومی کرده است.

حسن راشدی با اشاره به این موضوع که روستای هاله از جمله اماکن و مناطق گرشگری در استان محسوب می شود، گفت: با توجه به قول فرماندار شهرستاندر سال گذشته مبنی بر مساعدت مالی به شورا و دهیاری هاله، با مبلغی که مساعدت خواهد شد، علاوه بر ایجاد سرویس های بهداشتی، می توان جاده روستایی هاله را نیز بازسازی کرد که این امر نیز در جذب هرچه بیشتر گردشگر موثر است.

این مسئول یادآور شد:بناست که نماینده حوزه از میراث فرهنگی درخواست حضور کارشناسان مربوطه را ارائه دهد، تا این کارشناسان برای برسی ظرفیت ها و پتانسیل منطقه حضور یابند و نهایتا سرمایه گزاری لازم را انجام دهند.

وی در ادامه ضمن ابراز رضایت از اسکله هاله، بیان داشت: خوشبختانه توسط قرارگاه خاتم، اسکله ای (موج شکنی) در روستای هاله احداث شده است.

راشدی با بیان این موضوع که پهلو گیرهای ایجاد شده برای این اسکله فقط مختص قایق ها است، خاطرنشان کرد: با این شرایط در زمان جزر دریا لنج ها نمی توانند در این محل پهلو بگیرند، به همین خاطر درخواست ایجاد پهلوگیر برای همین منظور مطرح شد؛ به عبارتی برای جلب رضایت صیادان نیاز به احداث پهلوگیری برای لنج ها است.