- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اقتدار قوه قضائیه بستگی به اجرای عدالت و حق دارد

خاتمی با اشاره به اینکه ما در این هفته شاهد گرمیداشت دستگاه قضائی خواهیم بود، گفت: قوه قضائیه را با آیت‌الله شهید بهشتی می‌شناسیم زیرا وی معمار و سکان‌دار قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران بود. / اقتدار نظام به قوه قضائیه است و اقتدار قوه قضائیه نیز بستگی به اجرای عدالت و حق دارد زیرا اجرای دقیق حق، متجاوزان را سر جای خود می‌نشاند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به کشورهای عضو ۱+۵ گفت: این موضوع شرم‌آور است که کشورهای عضو این گروه قبل از مذاکره با ایران با رژیم اسرائیل و نتانیاهو که یک تروریست است وارد مذاکره می‌شود و حرفهایی که آنها می‌زنند را در مذاکره با ایران بیان می‌کنند.

به گزارش بی باک به نقل از فارس، آیت‌الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌ اول با اشاره به اینکه در ماه شعبان ۸ مناسبت وجود دارد افزود:‌ مناسبت اول ولادت سالار شهیدان امام حسین (ع) است که در کشور ما این روز را روز پاسدار نامیدند.

وی افزود: سپاه، ارتش و نیروهای مسلحمان بازوان برتر نظام بوده‌اند و در تمامی عرصه‌های کشور حضور فعال داشتند.

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به اینکه میلاد سردار رشید کربلا حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) کسی که در بهشت مقامی دارد که همه به وی غبطه می‌خورند در این ماه قرار دارد، افزود: این روز در کشور ما روز جانباز نامیده شده است کسانی که ما به دلیل حضور آنها در عرصه حضور جنگ مدیونشان هستیم. لذا انتظار می‌رود مسئولین و مردم در حق این قشر کم نگذارند.

وی مناسبت بعدی را میلاد امام سجاد (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: درست است که امام سجاد(ع) در عاشورا بیمار بودند اما اتفاقاتی که ایشان پس از واقعه عاشورا رقم زدند نامشان را برای همیشه ماندگار کرد.

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به اینکه اعیاد مختلفی چون میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و امام زمان(عج) را در این ماه داریم اذعان داشت: ماه شعبان ماه مبارکی است از این رو تمام کسانی که به گفته مرحوم جواد آقای تبریزی اهل سیر و سلوک هستند باید از این ماه تمام استفاده را ببرند و از خواندن مناجات شعبانیه لذت ببرند.

خاتمی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورمان را یک پدیده فرهنگی مناسب دانست و افزود: انشاءالله با تمسک به دو محور قرآن و عترت جهان اسلام علیه دشمنان بسیج شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در ۶ تیر داغ بسیار سختی بود اما خداوند خواست که این سکان‌دار رهبری اسلامی بعد از امام خمینی (ره) باقی بماند. از این رو ما از خدا می‌خواهیم سایه رهبر را تا انقلاب حضرت مهدی (عج) بر سر ما باقی بگذارد.

وی با اشاره به اینکه هفتم تیر ماه سالگرد شهادت ۷۲ تن از مسئولین کشور ما از جمله آیت‌الله شهید بهشتی در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: این حادثه در پی حذف بنی‌صدر خائن از سوی کشورهای غربی صورت گرفت و در این حادثه متاسفانه کشور ما آیت‌الله شهید بهشتی را که نقش موثری در صحنه انقلاب داشت از دست داد.

خاتمی با اشاره به اینکه ما در این هفته شاهد گرمیداشت دستگاه قضائی خواهیم بود، گفت: قوه قضائیه را با آیت‌الله شهید بهشتی می‌شناسیم زیرا وی معمار و سکان‌دار قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: اقتدار نظام به قوه قضائیه است و اقتدار قوه قضائیه نیز بستگی به اجرای عدالت و حق دارد زیرا اجرای دقیق حق، متجاوزان را سر جای خود می‌نشاند.

تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه آیت‌الله آملی لاریجانی

خاتمی با اشاره به اینکه پرونده‌های مهمی در اختیار دستگاه قضایی کشور است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دستگاه قضائیه در راستای صدور حکم در این پرونده‌ها دقت لازم را به خرج دهد و در مسیر مجاهدت به وظایف خود عمل کند و جا دارد که از تلاش‌های بی‌وقفه آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه تشکر کرد.

خطیب موقت نماز جمعه با ارائه صحنه‌ای از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای عضو ۱+۵ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر با ۳ راهبرد برنامه‌های خود را شروع کرد اما متاسفانه ۱+۵ در این مسیر پیشرو نبودند و در دوراهی قرار گرفتند از این رو انتظار می‌رود که این مذاکرات به نتیجه برسد و مذاکره برای مذاکره نباشد و این تنها در صورتی رخ خواهد داد که کشورهای غربی حقوق مسلم ایران در حق استفاده از انرژی هسته‌ای را بپذیرد.

وی افزود: راهبرد دوم پیش روی کشورهای عضو ۱+۵ راهبرد گفت‌وگو است و این کشورها باید بدانند که راهبرد تهدید برای ملت ایران نتیجه‌ای ندارد زیرا مردم ایران ثابت کردند زیر بار تهدید نمی‌روند.

خاتمی تصریح کرد: ما در مذاکرات با کشورهای غربی نشان دادیم که یک منطق داریم و آن استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است زیرا طبق فقه اسلامی ما دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیستیم.

تکرار حرف های یک رژیم تروریست از سوی برخی کشورهای ۱+۵ شرم آور است

وی افزود: برای سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای غربی شرم‌آور است که به جای اینکه اینگونه تهمت‌ها را به ایران روا دارند به رژیم غاصب صهیونیستی خرده نمی‌گیرند.

خاتمی اظهار داشت: با وجود اینکه رژیم غاصب صهیونیستی بارها اعلام کرده است که دارای ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای است چرا کسی به این رژیم خرده نمی‌گیرد در حالی که اسرائیل صلح جهانی را زیر سوال برده است. چرا دنیا دست اسرائیل را باز گذاشته است؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به کشورهای عضو ۱+۵ گفت: این موضوع شرم‌آور است که کشورهای عضو این گروه قبل از مذاکره با ایران با رژیم اسرائیل و نتانیاهو که یک تروریست است وارد مذاکره می‌شود و حرفهایی که آنها می‌زنند را در مذاکره با ایران بیان می‌کنند. این موضوع شرم‌آور است.

کودتا در مصر

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در مصر به بعد از انقلاب در حال شکل گرفتن است یک کودتاست، گفت: مصر امروز دارای دو جبهه است یک جبهه اسلام‌گرایان که توفیقات بسیاری داشته‌اند و توانسته‌اند پس از سقوط مبارک ضربه سختی را به آمریکا و اسرائیل بزنند و شکرخدا نامزد این جبهه نیز توانسته است در انتخابات ریاست جمهوری موفق شود.

وی افزود: جبهه دوم بازماندگان رژیم استبدادی مبارک در مصر هستند که سعی دارند انقلاب را ناکام بگذارند و در این مسیر حرکت می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: شورای نظامی در مصر در حال حاضر عملکرد ناموفقی داشته و برای اینکه اختیارات خود را گسترش دهد پارلمان را منحل کرده و با پیروزی یک اسلام‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری اختیارات خود را گسترش می‌دهد. از این رو مردم مصر باید حضور خود را در صحنه حفظ کنند و اجازه ندهند به آمریکا و اسرائیل که خواهان گسترش منافع خود در مصر کنونی هستند پا به عرصه این کشور بگذارند. 

خاتمی خاطرنشان کرد: مردم مصر باید با هوشیاری تمام در برابر توطئه‌ها ایستادگی کنند و جریانی که در حال حاضر در مصر بر سر  کار است باید در راستای خدمت به مردم حرکت کند زیرا اگر قصور کند پیروزی انقلاب مصر را به تاخیر انداخته و این در شرایطی که دنیا نظاره‌گر مصر است اتفاق خوبی نخواهد بود.

به ملت شریف ایران توصیه می‌کنم در برابر فشارهای اقتصادی غرب مقاومت نمایند/ مسئولان نیز تلاش کنند فشار گرانی‌ها کم شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه قرآن منطقی دارد و بر اساس آن بهشت را به بها می‌دهند، با استناد به فرموده حضرت علی علیه‌السلام که بهشت در رهگذر تحمل سختی‌ها به دست می‌آید اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند در این دنیا بهشت را کسب کنند باید غیرت و حریت را در دستور کار خود قرار دهند از این رو به ملت شریف ایران توصیه می‌کنم در برابر فشارهای اقتصادی که از سوی غرب تحمیل شده است مقاومت نمایند زیرا ملت ایران ثابت کردند که همانند ۸ سال جنگ تحمیلی در برابر دشمنان پایدارند.

وی تصریح کرد: ملت ایران در برابر این مشکلات جا خالی نخواهند کرد اما انتظار می‌رود که مسئولان نیز تلاش کنند فشار گرانی‌ها کم شود و به طور حتم ملتی که خدا و عنایت او را دارند هیچگاه کلمه شکست را در قاموس خود تجربه نخواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه فصل تابستان از راه رسیده است به تمامی دانش‌آموزان، پدر و مادرهایشان و مسئولین توصیه می‌کنم که در راستای پر کردن اوقات فراغت این قشر از جامعه تمام تلاش خود را به کار ببندند و با توجه به اینکه اوقات فراغت امسال با عطر ماه شعبان و رمضان کلید خورده است از این فرصت به خوبی استفاده کنند.