- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی ۷ دوره تخصصی آموزش قرآن در کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از راه‌اندازی هفت دوره تخصصی آموزش قرآن در کنگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی 7 دوره تخصصی آموزش قرآن در کنگان

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام رحیم اهرمی سه‌شنبه شب در نشست فعالان مذهبی و قرآنی کنگان اظهار داشت: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در جامعه امری لازم و ضروری است و همه مردم و مسئولان در این مسیر باید اهتمام ورزند.

وی افزود: قرآن به عنوان بزرگ‌ترین کتاب در تاریخ بشریت باید در بین جوانان و نوجوانان ترویج شود و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای زنده و پویا داشته باشیم باید فرهنگ معنویت و اخلاق اسلامی را زنده کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خاطر نشان کرد: حمایت از خانه‌ها و مؤسسات قرآنی و تجهیز مراکز فرهنگ دینی در دستور کار این سازمان قرار دارد که در سال جاری در این مسیر گام برمی‌داریم.

اهرمی تصریح کرد: در تابستان امسال برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی برای جوانان در نظر گرفته شده که به تدریج اجرایی می‌شود.

وی از راه‌اندازی هفت دوره تخصصی آموزش قرآن در کنگان خبر داد و بیان کرد: همزمان با اتمام کلاس‌های تحصیلی مدارس و فراغت بال نوجوانان و جوانان این اداره با هماهنگی دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، کلاس‌های توانمندسازی صحیح‌خوانی قرآن کریم و نماز را برگزار کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان اذعان داشت: تمامی این دوره‌ها با همکاری مؤسسات و خانه‌های قرآن انجام گرفته است.

اهرمی گفت: به منظور تحقق‌بخشی از تدابیر مقام عظمای ولایت در موضوع تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن کریم، این اداره با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان بوشهر کلاس‌های آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این طرح با کمک مؤسسات و خانه‌های قرآن این شهرستان و در راستای ترغیب افراد برای حفظ کل قرآن کریم انجام می‌شود.

در این نشست، فعالان قرآنی و مذهبی کنگان نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.