- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پوشش بتنی ۷۰۰ کیلومتر کانال آبیاری نخیلات در وحدتیه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: با پیش‌بینی ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار ۷۰۰ کیلومتر از کانال‌های آبیاری عمومی نخیلات در منطقه وحدتیه شهرستان دشتستان بتنی می‌شود.

خبرگزاری فارس: پوشش بتنی 700 کیلومتر کانال آبیاری نخیلات در وحدتیه

به گزارش عسلویه نیوز” حسین قیصری پیش از ظهر امروز در بازدید از اراضی کشاورزی و کانال‌های آبیاری وحدتیه شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از نقاط غنی استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و باید از این حیث به دشتستان توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: در هر شش بخش شهرستان دشتستان کشاورزی از فعالیت‌های اساسی مردم است و توجه به توسعه صنایع و زیرساخت‌های کشاورزی و آبیاری می‌تواند سبب بهبود وضعیت کشاورزان شود.

قیصری با تاکید بر لزوم توسعه صنعت کشاورزی در شهرستان دشتستان بیان داشت: جهاد کشاورزی در حوزه فعالیت‌ها و قلمرو اختیارات خود از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و همواره در راستای رفع خواسته‌ها و نیازهای کشاورزان این شهرستان کوشیده است.

وی اضافه کرد: ۷۰۰ کیلومتر کانال خاکی آبیاری نخیلات در منطقه وحدتیه وجود دارد که برتی جلوگیری از هدررفت منابع ارزشمند آبی و بالابردن راندمان آبیاری باید به بهسازی و پوشش بتنی این کانال‌های آبیاری اقدام کنیم.

این مسئول ادامه داد: اجرای این طرح هزینه سنگین در بر دارد و بنابر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی ۷۲۰ میلیارد ریال برای پوشش بتنی این کانال‌های آبیاری پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان در ارتباط با نحوه اجرای این طرح گفت: به دلیل بالا بودن هزینه اجرا، این طرح طی چندین مرحله و در چند سال متوالی بر اساس اولویت‌بندی اجرا می‌شود.

قیصری اظهار داشت: در دو سال گذشته ۱۲ کیلومتر از کانال‌های آبیاری عمومی با اعتبار هشت میلیارد ریال در منطقه وحدتیه از محل اعتبارات طرح‌های استانی و ملی ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد:‌ در اولیوت‌بندی در اجرای طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری عمومی نخیلات شهرستان دشتستان در نظرات کارشناسی با بخشداران مناطق هماهنگی خواهیم کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اذعان داشت: یکی از مسائلی که در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان مورد توجه قرار گرفته است جوان‌سازی باغات خرما است که در این راستا اعتبار ویژه برای جایگزینی نخل‌های پیر و جوان‌سازی باغات قدیمی در شهرستان دشتستان اختصاص یافته است.

قیصری در همین ارتباط بیان داشت: دولت برای جایگزینی باغ‌های جدید و درختان نخل قدیمی کشاورزان و کمک به توسعه بخش کشاورزی منطقه تسهیلات بانکی با سود پایین در اختیار باغداران قرار می‌دهد و کشاورزان با استفاده از این تسهیلات می‌توانند زمینه‌ساز رونق کشاورزی شهرستان شوند.