- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ضرورت استفاده از مشوق‌های جذب سرمایه در منطقه اقتصادی انرژی پارس

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر ضرورت استفاده از مشوق‌های جذب سرمایه در منطقه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: ضرورت استفاده از مشوق‌های جذب سرمایه در منطقه اقتصادی انرژی پارس

 به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الله فریدونی در نشست با مسئولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: جذب سرمایه به منظور توسعه زیرساخت‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مسائلی است که به طور جدی مورد توجه مسئولان است.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت‌های صنعتی این منطقه پتانسیل‌های بالایی وجود دارد و با بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها می‌توان تلاش‌های گسترده‌ای برای توسعه اقتصادی منطقه انجام داد.

فریدونی ابراز داشت: حوزه عملیاتی پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی از مزیت های چشمگیری برای فعالیت صاحبان صنایع و شرکت های معتبر برخوردار است و مسئولان و مدیران این مناطق باید شرایط لازم را برای فعالیت صاحبان صنایع در این مناطق فراهم کنند.

وی اضافه کرد: میدان گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین میدان گازی جهان، بر اهمیت راهبردی منطقه ویژه پارس و ظرفیت‌ها و قابلی‌ های سرمایه‌گذاری در این حوزه عملیاتی افزوده و سبب توجه سرمایه‌گزاران و صاحبان صنایع به این منطقه راهبردی شده است.

این مسئول یادآور شد: پتانسیل‌ها و توانایی‌های از نظر امکانات و زیرساخت‌ها در منطقه وجود دارد که سبب تسهیل امکان فعالیت‌ شرکت‌های صنعتی و صنایع سنگین و نیمه سنگین در این منطقه شده است.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در تشریح شرایط و پتانسیل‌های توسعه صنعتی این مناطق اذعان داشت: مجتمع بندری پارس، دسترسی آسان به گاز به عنوان خوراک صنایع و وجود فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس از پتانسیل‌های مهم برای توسعه صنایع در این منطقه است.

فریدونی در ادامه گفت: وجود زیرساخت‌های تاسیساتی مانند آب، برق و مخابرات، اراضی مناسب برای توسعه صنایع سنگین و نیمه‌سنگین از جمله زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های فعال و معتبر است که مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت

وی با تاکید بر آنکه سرمایه‌گزاری در این صنایع برای شرکت‌های فعال در صنایع کشورهای در حال توسعه سودآور خواهد بود، متذکر شد: مزیت‌ها و فرصت‌های موجود در این منطقه سبب شده که فعالیت و سرمایه‌گذاری در این منطقه برای بسیاری از شرکت‌های به ویژه شرکت‌های فعال در کشورهای در حال توسعه سودآور باشد.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بیان داشت: فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق پارس جنوبی، شمالی و کنگان مورد توجه بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه صنایع نفت و انرژی قرار گرفته است.

فریدونی گفت: باید از عوامل مشوق برای جذب سرمایه در این مناطق استفاده کنیم و یکی از مهم‌ترین این مزیت‌ها صدور کالا از مناطق ویژه بدون هیچگونه تشریفات است.