- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بسته‌بندی مهم‌ترین قسمت هر کار تولیدی است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: بسته‌بندی مهم‌ترین قسمت هر کار تولیدی است.

خبرگزاری فارس: بسته‌بندی مهم‌ترین قسمت هر کار تولیدی است

به گزارش”عسلویه نیوز”  ابوالقاسم محمدزاده  نشست کارگاه آموزشی تولید کیفی و بسته‌بندی خرمای شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه صنایع از مسائل مهمی است که سبب توسعه اقتصادی می‌شود و مسئولان باید به آن توجه خاص داشته باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین صنایع موجود در شهرستان دشتستان صنایع کشاورزی و به خصوص کشت خرما است و مسئولان باید توجه خاصی به این مساله داشته باشند.

محمدزاده با اشاره به صنایع خرمای شهرستان دشتستان ابراز داشت: در شهرستان دشتستان بیش از سه میلیون اصله نخل وجود دارد و اقتصاد جمعیت بالایی از خانوارهای این شهرستان وابسته به خرما است.

وی اضافه کرد: توسعه صنایع و زیرساخت‌های مربوط به خرما از مسائل ارزشمندی است که در سال‌های اخیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان به آن توجه داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت خرما در دشتستان اذعان داشت: خرما از محصولات مهم دشتستان است و بخش عمده‌ای از تولیدات خرمای کشور در این شهرستان است که باید در افزایش کیفیت محصول و تقویت صنایع بسته‌بندی خرما در دشتستان تلاش کنیم.

محمدزاده با اشاره به اینکه راه‌اندازی میز سرمایه‌گذاری خرما در دشتستان در دستور قرار دارد افزود: ارائه تسهیلات لازم برای صادرات خرما از جمله برنامه‌های این اداره است و پیدا کردن بازار مصرف خرما از مهم‌ترین راهکارها در بهبود وضعیت تولیدکنندگان خرما در دشتستان است.

وی یادآور شد: حمایت از تولیدکنندگان خرما در دشتستان در برنامه کاری ما قرار دارد و برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای این مهم انجام داده‌ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از تشکیل خوشه صنعتی و صادراتی خرما در دشتستان خبر داد و افزود: راه‌اندازی این خوشه‌ها از مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری است که با تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت عملیاتی شده است.

محمدزاده اذعان داشت: ارتقاء سطح دانش فعالان عرصه تولید و بسته بندی خرما از مسائل مهمی است که اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان به آن توجه دارد.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از ارزش افزوده یک کار تولیدی بسته بندی است و آشنایی با آخرین روش‌ها و تکنیک‌ها و داده‌های علمی و استفاده از تجربیات روش‌های موفق ضروری است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: این دوره آموزشی با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر درسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای مسئولان واحدهای بسته‌بندی این کارگاه آموزشی را برگزار کرد.

وی گفت: این دوره آموزشی با حضور دکتر ایرانمنش از استادان برجسته کشور به عنوان مدرس اجرا شد و امید است این امر باعث رشد و ارتقاء دانش علمی و عملی فعالان عرصه خرما را فراهم کند.

رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: ۳۷ واحد بسته بندی صنعتی خرما مستقر در شهرک صنعتی و ۳۸۰ واحد سنتی با مجوزهای لازم دراین شهرستان در حال حاضر فعالیت دارند