- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حضور صنایع سبب نابودی تفریحگاه‌های مردمی در کنگان شده است

فرماندار کنگان گفت: حضور صنایع نفت و گاز در منطقه سبب نابودی تفریحگاه‌های مردمی این شهرستان شده و این صنایع باید به منظور ایجاد تفرج‌گاه‌های مردمی از شهرداری‌های این شهرستان حمایت کنند.

خبرگزاری فارس: حضور صنایع سبب نابودی تفریحگاه‌های مردمی در کنگان شده است

به گزارش “عسلویه نیوز” تیمور یزدان‌شناس در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان کنگان اظهار داشت: توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان کنگان از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان در انجام وظایف خویش باید به آن توجه داشته باشند.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: شرایط و موقعیت خاص و استراتژیک شهرستان کنگان و وجود صنایع زیرساختی نفت و گاز و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این شهرستان از مسائل مهمی است که سبب شده هر ساله در ایام مختلف سال جمعیت بالایی از این شهرستان بازدید کنند.

یزدان‌شناس ابراز داشت: جمعیت بالای گردشگری و توریست‌پذیری شهرستان کنگان از مواردی است که بر ضرورت ایجاد تفریحگاه‌های متعدد در این شهرستان تاکید می‌کند و مسئولان این شهرستان همواره بر این مساله تاکید داشته و پیگیری‌های فراوانی در این راستا انجام داده‌اند.

وی در همین راستا اضافه کرد: به دلیل حضور صنایع نفت و گاز در منطقه تفریگاه‌ها از جمله بخش اعظمی از سواحل بکر شهرستان در محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و سایر مجموعه‌های صنعتی قرار گرفته و مردم جای خاصی برای تفریح ندارند.

این مسئول با تاکید بر آنکه :حضور صنعت در این منطقه بسیاری از امکانات طبیعی از جمله سواحل را از مردم شهرستان گرفته اذعان داشت: شرکت های مستقر در منطقه باید برای جبران این امر مهم باید با کمک به شهرداری‌ها به ویژه در بندر کنگان زمینه را برای ایجاد تفریحگاه‌ها و فضاهای مفرح به منظور استفاده مردم فراهم کنند.

فرماندار کنگان با اشاره به موقعیت چشمه کنگان گفت: همه دستگاه‌ها و شرکتها باید شهرداری را در جهت ایجاد مجموعه تفریحی در دل کوه و در کنار چشمه یاری کنند.

یزدان‌شناس تاکید کرد: از تمام توان برای تسریع در این امر کمک خواهیم گرفت و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نخواهیم کرد.