- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

لزوم ایجاد جاذبه‌های گردشگری در شهرستان کنگان

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد جاذبه‌های گردشگری در شهرستان کنگان تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم ایجاد جاذبه‌های گردشگری در شهرستان کنگان

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام موسی احمدی در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان یکی از مهم‌ترین نقاط استان بوشهر از نظر اقتصادی است و باید به توسعه همه‌ جانبه آن توجه داشته باشیم.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایعی است که سبب پیشرفت و توسعه نقاط مختلف می‌شود و باید به پیشرفت زیرساخت‌های گردشگری و توریستی شهرستان کنگان اهتمام ویژه داشته باشیم.

احمدی اذعان داشت: شرکت‌های مستقر در منطقه ده‌ها هکتار از سواحل، اراضی و باغ‌های شهرستان را برای صنعت از مردم گرفتند اما میزان خدمات آنها به مردم هنوز پایین و ناچیز است و باید با برنامه‌ریزی‌های راهبردی نسبت به رفع این مشکل اقدام جدی انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم حق آلایندگی از صنایع موجود در منطقه اضافه کرد: میزان آلایندگی در شهرستان کنگان روز به روز در حال افزایش است و مسئولین باید حق مردم را از شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی بگیرند و در قبال آن به ایشان خدمات رفاهی ارائه دهند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی بهانه‌های شرکت‌ها مبنی بر مکاتبه با منطقه ویژه برای کمک به برخی طرح‌های شهرستانی گفت: این مسئله قابل قبول نیست و کمک‌ها باید بدون منت و بهانه انجام پذیرد و در عین حال حقوق مسلم مردم نیز باید پرداخت شود.

احمدی به عدم اجرایی شدن برخی مصوبات سفر دولت در سه دور گذشته به حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: دولت باید با تحقق و اجرایی کردن مصوبات سفر رضایت مندی مردم را بالا ببرد.

وی از کوتاهی برخی مسئولین در پیگیری مصوبات سفر رهبری و دولت به شهرستان کنگان نیز انتقاد و اذعان داشت: مسئولین باید با تلاش و همت مضاعف اعتماد مردم همیشه همراه با نظام اسلامی را بیش از پیش جلب کنند.

احمدی در پایان از شرکت‌ها بویژه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست تا با ارائه طرحی جامع و مدون زمینه ایجاد منطقه گردشگری در کنار چشمه بی بی حبش را با حمایت از شهرداری کنگان را فراهم کنند.