- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تحقق ۵۰درصد اشتغال بومی از اولویت برنامه هایم است

“عسلویه نیوز” عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه انتخابیه هم به عنوان پایتخت اقتصادی کشور محسوب می شود و هم در بحث انرژی بعد بین المللی دارد، تصمیم به عضویت در این کمیسیون را گرفتم. [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” شیخ موسی احمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: منطقه جنوب استان در زمینه گاز و پتروشیمی ظرفیت بالایی دارد، در واقع در کمیسیون انرژی مطالبی مطرح می شود که مربوط به گاز ، برق، سد و انرژی نو است و ارتباط تنگاتنگی بین حدود صلاحیت کمیسیون انرژی با ظرفیت هایی که در منطقه موجود است وجود دارد.
نماینده مردم دیر، کنگان و جم با اشاره به تنها نیرو گاه اتمی کشور در مرکز استان، تصریح کرد:قسمت عمده ای از حوزه انتخابیه اینجانب را نفت و گاز در بر می گیرد که سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، ۴۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان کنگان و دیر را در اختیار دارد و حداقل هر هفته یک بار وزیر نفت، معاونین وی و همچنین شخصیت های ملی و بین المللی در منطقه حضور دارند.
وی افزود: تحقق مصوبه هیئت دولت در خصوص اولویت جذب ۵۰ درصد نیروی بومی در پارس جنوبی و همچنین تعهدات وزارت نفت در خصوص دهها پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی و موضوع مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سفر ریاست جمهوری، در کنار تخصص اینجانب در خصوص مسائل حقوقی از جمله دلایل دیگر برای عضویت اینجانب در هئیت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس است.
نماینده مردم دیر، کنگان و جم، موقعیت جغرافیایی حوزه انتخابیه را که در واقع در منطقه گرمسیر واقع گردیده، مستقیما با انرژی برق مرتبط دانست و افزود: این ظرفیت ها از جمله دلایل و انگیزه های دیگر اینجانب برای حضور در هیئت رئیسه کمیسیون انرژی گردید.
نماینده مردم دیر، کنگان و جم در پایان خاطرنشان کرد: با توجیهات به عمل آمده، توفیق پیدا کردیم که برای خدمتگزاری به نظام در سطح کلان با تدوین و تصویب قوانین متقن، کارگشا که امورات جامع را تسهیل بکند و همچنین خدمت رسانی به حوزه انتخابیه توفیق حضور در کمیسیون انرژی را پیدا کردم.
وی در پایان اشاره ای به وجود پارس شمالی و وجود پالایشگاه عظیم فجر جم در منطقه کرد.